انواع پاور بانک با قیمت های مختلف

انواع پاور بانک با قیمت های مختلف

 

با افزایش روز افزون تلفن ها و ابزار های هوشمند و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی تلفن های هوشمند خیلی زود باتری شان خالی میشود و شما مجبورید در صورتی که دسترسی به برق دارید دستگاهتان را به شارژ بزنید اما همیشه که به برق دسترسی ندارید در این جور مواقع چاره کار خرید پاور بانک (باتری همراه )است در این مقاله معرفی راجع به پاور بانک ،عملکرد آن و تفاوت مدل های موجود در بازار خواهیم داشت .

حتما این روز ها نام پاور بانک چیست زیاد به گوش شما خورده است این محصول در واقع یک نوع باتری همراه است که توسط درگاه میکرو یو اس بی شارژ میشود ،با این کار باتری موجود در آن شارژ میشود و در مواقع ضروری میتوانید از آن استفاده کنید نکته ای که در پاور بانک ها مهم است اول ظرفیت باتری داخلی آن است که مدت شارژ شدن دستگاه نیز با توجه به ظرفیت پاور بانک تغییر میکند البته این بدین معنا نیست که پاور بانک هایی که دیر شارژ میشوند ظرفیت بالایی دارد بلکه تکنولوژی هایی که در ساخت آن استفاده شده است نیز در آن دخیل است در حال حاضر اکثر پاور بانک های موجود در بازار (برند ها ) قابلیت شارژ سریع دارند به عنوان مثال با این قابلیت یک پاور بانک ۱۰۰۰۰میلی آمپری ۴ ساعت طول میکشد که شارژ شود.

نکته دیگری که در خرید پاور بانک باید به آن توجه شود وزن و ابعاد آن است پاور بانک ها امروزه در اکثر اوقات در خارج از منزل و مکان هایی که دسترسی به برق نداریم همراه ما است پاور بانک هایی که وزن زیاد و ابعاد بزرگی دارند کمی دست و پا گیر هستند و وجود ابعاد بزرگ حمل آنرا بسیار سخت میکند بطوریکه شخص ترجیح میدهد فروش پاور بانک را با خود بیرون نبرد !

نکته دیگر که بسیار مهم است در قیمت پاور بانک ها و خیلی از کاربران سوال دارند این است که آیا پاور بانک ها برای باتری گوشی ضرر دارند یا خیر؟ یا مختص دستگاه خاصی یا خیر ؟ در جواب این سوالات باید بگویم که پاور بانک ها هیچ مشکلی برای گوشی باتری گوشی ایجاد نمیکنند به شرطی که کابل شارژ را به پورتی از پاور بانک وصل کنید که با آمپر گوشی یکسان است بطور مثال شارژر تلفن همراه من خروجی ۱ آمپری دارد ،پس باید کابل شارژ را به پورتی از پاور بانک وصل کنید که خروجی آن ۱ آمپر است البته این بدین معنا نیست که اگر به خروجی ۲ آمپری پاور بانک وصل کنید باتری گوشیتان خراب میشود ،وصل کردن به پورتی که آمپر بالایی دارد باعث میشود گوشیتان سریعتر شارژ شود اما در دراز مدت باتری گوشیتان کارایی خود را از دست میدهد و این را نیز به یاد داشته باشی پاور بانک مختص گوشی خاصی نیست و تمامی دستگاه ها مثل دوربین دیجیتال ،هندزفری ،تبلت و….. که قابلیت شارژ از طریق USB را داشته باشند میتوانند با پاور بانک شارژ شوند.

در پایان با توجه به افزایش ظرفیت باتری های گوشی ها و ابزار های هوشمند پاور بانکی را پیشنهاد میکنیم بخرید که حداقل ظرفیت آن ۹۰۰۰میلی آمپر باشد که خیالتان از بابت خرید گوشی جدید در آینده که ظرفیت بالاتر دارد یا تبلت راحت باشد و بتواند بیشتر با یک بار شارژ ابزارتان را شارژ کند و نیازی نداشته باشید که آن را شارژ کنید ،بعضی از پاور بانک ها دارای یک خروجی هستند که آمپر خروجی زیادی دارند این پاور بانک ها به طور هوشمند خروجی خود را متناسب با گوشیتان انتخاب میکنند که دستگاهتان آسیب نبیند بعضی از پاور بانک ها یک گزینه اضافه تری نیز دارند و آن اضافه شدن یک چراغ به آن است که به راحتی در کنار شارژ کردن گوشیتان میتوانید از چراع قوه آن استفاده کنید ،قیمت پاور بانک ها با توجه به ظرفیت و شکل ظاهری پاور بانک ها تغییر میکند به طور مثال پاور بانکی که ظرفیت ۱۰ هزار میلی آمپر دارد و ابعاد و وزن کمی دارد کمی گران تر از پاور بانکی خواهد بود که ظرفیت ۱۵ هزار میلی آمپر دارد ولی وزن و ابعاد آن زیاد و بزرگ میباشد ؛پاور بانک های مطرح در بازار همگی با یک گارانتی عرضه میشوند که خیال کاربر را بابت مشکلاتی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتد راحت میکند .

توصیه ما به شما به طور خلاصه این است که پاور بانکی بخرید که ظرفیت باتری بالایی داشته باشد ،سبک و کوچک باشد و دارای چندین خروجی با ظرفیت های مختلف باشد که بتوانید چندین دستگاه را همزمان شارژ کنید و گارانتی معتبر داشته باشد.

نوشته شده توسط سبحان در 12:55 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

خرد یا تکه کردن فقط با یک حرکت

خردکن نایسر دایسر پلاس با ۳۰% تخفیف استثنایی

 

وسیله فوق العاده کاربردی و چند کاره

خرد یا تکه کردن فقط با یک حرکت

بدون له کردن میوه و سبزیجات

شستشوی آسان

دارای یک درپوش جهت نگهداری مواد

کارایی بسیار آسان …

این محصول هم اکنون در شبکه های ماهواره ای به قیمت ۸۹۰۰۰ تومان فروخته میشود

اما شما با خرید از فروشگاه ما این محصول را با قیمت باورنکردنی دریافت خواهیدکرد.

—————————————————————————————
آخرین معجزه در صنعت لوازم آشپزخانه

وسیله ای همه کاره که جایگزین مناسب برای بسیاری از لوازم گرون قیمت قدیمی شده

نایسر دایسر پلاس انقلابی بزرگ در صنعت لوازم آشپزخانه

درست کردن انواع سالادهای خوشمزه در عرض چند دقیقه

برش های هم اندازه از هر چیزی که فکرشو کنید

فقط در عرض یک ثانیه سیب زمینی ها رو به شکل دلخواه برش بدید

نایسر دایسر پلاس امکان ۱۱ نوع برش مختلف را برای شما مهیا می کند
نایسر دایسر اصل وسیله ای چند کاره است که کار در آشپز خانه را آسان می کند. شما می توانید پیاز، گوجه فرنگی و خیار را برای سالاد فصل و سیب زمینی را برای سرخ کردن در زمانی بسیار کوتاه و به راحتی خرد کنید. می توانید با استفاده از تیغه های تیز و با کیفیت خرد کن نایسر دایسر پلاس در هر ثانیه چندین برش را با هم انجام دهید.

این محصول هم اکنون در شبکه های ماهواره ای به قیمت ۸۹۰۰۰ تومان فروخته میشود

اما شما با خرید از فروشگاه ما این محصول را با قیمت/span> باورنکردنی دریافت خواهیدکرد.

 

 

خرد کن نایسر دایسر پلاس دو مزیت بزرگ دارد، یکی ظرف آن است که از پلی کربنیک ساخته شده که ضد خش، لکه و ضربه است و دیگری آنکه به راحتی تمیز می شود. می توانید آن را آبکشی کنید یا کل آن را در داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.
خرید نایسر دایسر  پلاس توسط مهندسین شرکت جنیوس و با بهترین کیفیت ممکن طراحی و ساخته شده تا شما دیگر مجبور نباشید که سیب زمینی یا هر نوع سبزیجات مختلف را با چاقو خرد کنید.نایسر دایسر پلاس در عرض یک ثانیه پیازها را در هر اندازه ای که دلتون بخواد خرد می کند.

تمام قسمتهای نایسر دایسر پلاس به راحتی قابل شستشو هست و همه تیغه ها و وسایل جانبی این محصول منحصر به فرد در پکیج اصلی آن قرار می گیرد و جای خیلی کمی را اشغال می کند. با دکمه ای که روی درش قرار دارد خرده ریزه ها را جدا کنید و با تیغه های بی نهایت تیز این محصول که از استیل ضد زنگ ساخته شده برشهای دلخواه داشته باشید

نوشته شده توسط سبحان در 12:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

برای بسیاری از اماکن خصوصی

دوربین مدار بسته این روزها تبدیل به یک نیاز ضروری برای بسیاری از اماکن خصوصی و دولتی شده است. شاید تا چند سال پیش عادت داشتیم که فقط سیستم های دور بین مدار بسته را رد بانک ها مشاهده نماییم .اما این روزها شاهد هستیم با توجه به افزایش جرم و جنایات و سرقت برای بالا بردن ضریب امنیتی محیطز های عمومی و خصوصی از از این سیتسم ها استفاده می شود.به طور معمو سیستم های مدار بسته در دو مدل آنالوگ و دیجیتال ارائه می شوند که در ایران تا به امروز رسم بوده از سیستم های آنالوگ استفاده شود. شاید ارزان تر بودن لوازم ان و نصب آسان و سریع و همچنین عیب یابی راحت دستگاه از مهمترین علت هایی است که ترجیح دادهداند هنوز از این سیتسم استفاده شود.

اما اگر از دوربین مدار بسته خود توقع کیفیت بالایی دارید باید بی شک به دنبال سیستم های دیجیتال باشید.البته این سیستم ها تجهزات به مراتب گران تر و پیچیده تری هم دارند و شاید برای همه مقورن به صرفه نباشد که بخواهند از این سیستم ها استفاده نمایند.در این بخش مقاله ای را /ااده کرده ایم که در مورد اهمیت و نحوه استقاده از سیستم های مدار بسته بیشتر برایتان توضیح داده و امدورایم از خواند ان لذت ببرید:
کاربردهای دوربین مداربسته
کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس.

– جلوگیری از ارتکاب جرایم:
کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. بطور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

آخرین تحقیقات آماری از شهر های بزرگ آمریکا و انگلستان نشان می دهد بعد از نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ درصد از تعداد جرایم کاسته شده است. در فرودگاه ها میزان کاهش جرایم ۲۳% و در سایر مراکز عمومی روی هم رفته این مقدار ۷% بوده است.

-کاربرد صنعتی:
در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین مدار بسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.در مراکز صنعتی استفاده از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج زیادی دارد.

-کنترل ترافیک:
امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند.

-امنیت نقل و انتقالات:
در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مدار بسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری.

انواع دوربین مداربسته
از نظر نوع سیگنال:
-دوربین های آنالوگ
-دوربین های Ip (آی پی تحت شبکه)
-دوربین های دو منظوره

از نظر شکل ظاهری و کاربرد متناظر:
-دوربین های دام DOME
-دوربین های صنعتی
-دوربین های مینیاتوری
-دوربین های مادون قرمز IR
-دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی PTZ)

از نظر قاب و پوشش:
-دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی)
-دوربین های مخفی
-دوربین های قاب فانتزی

دوربین های آنالوگ

این دوربین مدار بسته نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال RG59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربین ها با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.
کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه ‘ضبط تصاویر دیجیتال’ DVR استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های IP متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

مزایای دوربین های آنالوگ:
-قیمت پایین
-تنوع گسترده در بازار ایران
-سادگی نصب نسبت به دوربین های دیجیتال

معایب دوربین های آنالوگ:
-کیفیت آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال
-امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
-هزینه بالای سیم کشی
-ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند. شاید بتوان یکی از دلایل عمده آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند. لذا همچنان تقاضای دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین های IP و تحت شبکه است.

همین امر واردکنندگان دوربین های مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد. در هر حال یکی از مزایای اصلی دوربین های آنالوگ قیمت پایین تر آنهاست. گرچه همین قیمت پایین در پروژه های بزرگ در بالابودن هزینه های سیم کشی گم می شود. توجه به این اصل که هر دوربین با یک سیم جداگانه به دستگاه کنترل کننده وصل می شود و این خود با افزایش تعداد دوربین ها و مسافت بالای بین دوربین ها هزینه هنگفتی را سبب می شود.

دوربین مدار بسته آی پی تحت شبکه
دوربین های IP نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند. هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد.

نوشته شده توسط سبحان در 12:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

در آموزش والیبال به المپیک والیبال می پردازیم

در آموزش والیبال به المپیک والیبال می پردازیم .اولین حضور ورزش پرطرفدار والیبال در المپیک به بازی های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ توکیو در دو بخش مردان و زنان بر می گردد.هشت سال بعد از اینکه والیبال از سوی کمیته بین المللی المپیک در جایگاه ورزشی غیر المپیکی خود به رسمیت شناخته شد.کمیته در جلسه چهارم سپتامبر سال ۱۹۵۷ در صوفیه برگزار شد.ورود والیبال به جمع ورزش های المپیکی را رسما تنها نهاد تصمیم گیری در تمامی شئون ر این ورزش دانست. و پس از آن والیبال در سال ۱۹۶۱در مقام ورزشی مدال آور در دو فیفای اعلام کرده و فدراسیون جهانی والیبال به بازی های المپیک جاپان در بخش مردان و زنان در سال ۱۹۶۴ اضافه شد.
توکیو۱۹۶۴: اولین نمایش والیبال رویدادی جذاب در المپیک ۶۴بود. در بخش زنان طبق چیزی که انتظار می رفت جاپان قهرمان مسابقات جهانی والیبال زنان ۱۹۶۲ در مسکو، طلای المپیک را به گردن آویخت ، و به ترتیب شوروی و لهستان هم مقام دوم و سوم را توانستد کسب کنند.
و در بخش مردان قهرمانی بین ۳ تیم چکسلواکی، اتحاد جماهیر شوروی و جاپان بو که در آخر روس ها توانستند پیروز شوند و تیم چکسلواکی مقام دوم را کسب کرد. و جاپانی ها ام به مدال برنز دست یافتند.

آموزش والیبال

مکزیکو سیتی ۱۹۶۸: در بخش مردان، اتحاد جماهیر شوروی در مقابل جاپان توانست طلا را بدست اورد.

در قسمت زنان، شوروی ها توانستند جاپان را شکست دهند و قهرمان شوند.
مونیخ ۱۹۷۲: شهر مونیخ آلمان بلاخره توانست شاهد موفقیت مردان جاپان با شکست دادن آلمان شرقی شوند.و شوروی هم برنز را کسب کرد. در فینال بزرگ بخش زنان شوروی توانست مدال طلا را با شکست جاپان در ست پنجم به دست اورد.و کوریای شمالی هم مدال برنز را به گردن آویخت.
مونترال ۱۹۷۶:مردان لهستان توانستند بدون باخت و با هدایت هیوبرت واگنرشوروی در دیدار فینال آنها را شکست دهد و قهرمان شود.کوبا هم با حضوری قدرتمند مدال برنز را بدست آورد. در بخش زنان هم جاپانی ها قهرمان شدندوکوریای جنوبی سوم شد.
مسکو۱۹۸۰:در قسمت مردان شوروی طلا گرفت با شکست بلغارستان و رومی ها هم مقام سومی را گرفتند.
ولی در قسمت زنان وجود تحریم های المپیک از سوی کشور های غربی با غایب بودن تیم زنان جاپان، کوریای جنوبی و ستاره های نوظهور ایالات متحده آمریکا و چین،سبب شد تا در رقابت های دوره پنجم آموزش والیبال در المپیک شوروی طلا را کسب کند و آلمان و بلغارستان به ترتیب دوم و سوم شوند.

آموزش والیبال
لس آنجلس۱۹۸۴: در بخش مردان به دلیل غیبت لهستان، کوبا ، بلغارستان، شوروی، آمریکا با شکست برزیل قهرمان شد و ایتالیا هم توانست سوم شود.و در بخش زنان هم جدال دو تازه وارد ، چین و آمریکا دیدنی بود.هر چند که چینی ها در دیدار های اولیه مقابل ایالات متحده شکست خوردند اما خیلی زود خود را باز یافتند و با درخشش پینگ لانک مدال طلا را کسب کردند.
سئول ۱۹۸۸:در قسمت مردان آمریکا با مغلوب کردن شوروی فاتح مسابقات والیبال المپیک سئول شد. آرجنتین هم با شکست دادن برزیل مدال برنز را به چنگ آورد.در قسمت زنان هم شوروی پرو را در فینال شکست و قهرمانی را به چنگ آورد. و چین هم توانست سوم شود.
بارسلونا۱۹۹۲: برازیلی ها طلای المپیک خود را در آموزش والیبال را در حالی با شکست هلند به خانه بردند که تنها سه ست را در مجموع هشت دیدار به حریفان واگذار کرده بودند. و آمریکا هم توانست برنز بگیرد.و در بخش زنان کوبا قهرمان شدو شوروی و آمریکا هم به ترتیب توانستند دوم و سوم شوند.
آتلانتا۱۹۹۶:هلند با مغلوب کردن ایتالیا با وجود بازیکنانی چون وان دی گور مایک و پیتر بلانژه، برادران باس توانست مدال طلا را به چنگ آورد. یوگسلاوی هم برنز را بدست آورد. در بخش زنان کوبا چین را شکست وقهرمان شد. برازیل هم سوم شد.
سیدنی ۲۰۰۰: همکاری برادران گربیک، گوران ووجویچ و ایوان میلیکوویچ جوان برنز یوگسلاوی در آتلانتا را به طلا تبدیل کرد. روسیه و ایتالیا هم دوم و سوم شدند. در قسمت زنان تیم کوبا توانست سومین طلای پیاپی خود را در سیدنی به دست آورد.و روس هم توانست دوم شود. برازیل هم دومین برنز پیاپی خود را در المپیک به دست آورد.


آتن۲۰۰۴: مردان برازیل در حد واندازه های لقب محبوب ترین تیم مسابقات ظاهر شده و دومین طلای المپیک خود را پس از ۹۲ بارسلونا به دست آوردند. ارزشمند ترین بازیکن مسابقات، گیبا، ستاره مسابقات مسابقات هم لقب گرفت و برازیل با شکست ایتالیا قهرمان شد. روسیه هم با شکست ۳ بر صفر آمریکا مدال برنز را گرفت. و تیم زنان چین مدال طلای المپیک را به گردن آویخت.و زنان کوبایی مدال برنز را بدست آوردند.
بجینگ۲۰۰۸: مردان ایالات متحده قهرمان آتن را از سکوی اول به زیرکشیدند و خود بر آن ایستادند. و آمریکایی ها موفقیت آموزش والیبال خود در بجینگ را مدیون دو غیر آمریکایی بودند: هیو مکاچن نیوزیلندی (سرمربی تیم مردان) و جنی پینگ لانگ (سرمربی زنان) . و زنان برازیل هم موفقیت خود را مدیون خوزه روبرتو گیمارش بودند و توانستند مدال طلا را کسب کنند.و چین هم سوم شد.
لندن۲۰۱۲: محل برگزاری مسابقات والیبال المپیک لندن مرکز نمایشگاهی ارل کورتز در غرب لندن است

نوشته شده توسط سبحان در 12:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

شنا ورزشی است که نیاز به تمریناتی سخت دارد

شنا ورزشی است که نیاز به تمریناتی سخت دارد که در این مطلب از آموزش شنا به برخی اطلاعات در مورد تغذیه در شنا و مسابقات شنا می پردازیم. موفقیت در این ورزش به تمرینات ، ساختار بدن و رژیم غذایی بستگی دارد.و مانند رشته های ورزشی مختلف دیگر ورزش نیز نیاز به یک رژیم غذایی دارد که تمام فاکتور های اساسی برای بدن را شامل شود .و این رژیم غذایی باید رژیمی متعادل باشد و از تنوع گروه های غذایی برخوردار باشد.
خوردن غذا تا ۴۵ دقیقه قبل از مسابقه و خوردن میوه، لبنیات و… تا ۹۰دقیقه قبل از مسابقات ممنوع است،در صورتی که خوردن آب و یا آب میوه بلامانع است و قبل از اینکه حس تشنگی به سراغ شما بیاید آب و آب میوه را استفاده کنید.
اگر مسابقه ای در شب نداشتید می توانید شام خوب میل کنید ولی خوردن غذاهای چرب و همچنین خوردن گوشت برای شما ممنوع است.بنابر این می توان گفت غذای کم بهتر از غذای زیاد است.
درشت مغذی ها دارای ماده ی اولیه در ساخت و رشد بافت های بدن هستند و منبع خوبی از انرژی جهت انقباض عضلانی هستند. و آموزش شنا با توجه به ساعات فعالیت ورزشی که دارند و همچنین با توجه به وزن، سن، جنس و اندازه ی بدن طی تمرینات ورزشی خود بین ۲۰۰۰ تا۵۰۰۰ کیلو کالری انرژی در روز مصرف می کند.که این انرژی از دست رفته را می توان با مصرف درشت مغذی ها جبران کرد.

آموزش شنا

شناگرانی که قصد در کاهش وزن خود دارند باید علاوه بر ۳ وعده غذایی خود ۲ میان وعده قبل از ظهر و عصر را در برنامه غذایی خود جای دهند برای میان وعده از کربوهیدرات ها استفاده کنید.در طی انجام مسابقات بهتر است از نوشیدنی های ورزشی که شامل کربوهیدرات ها هستند استفاده کنید، تا این نوشیدنی ها بتوانند مواد قندی جهت انقباض عضلانی را در بدن شما تامین کند.انرژی مورد نیاز در هنگام مسابقه از مصرف کربوهیدرات ها در در طی ۲-۳ روز قبل مسابقات در بدن ذخیره می شود.پس مصرف وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات ها قبل از شروع مسابقه عملکرد خوبی به ورزشکار در هنگام نخواهد داد. پس زمان بین وعده غذایی و مسابقه شما بین ۲ تا ۴ساعت باشد تا زمان کافی برای هضم غذا فراهم شود.و این وعده شامل کربوهیدرات ها باشد و از مصرف غذاهای سنگین و پر چربی و همچنین پر پروتئین در این وعده خودداری کنید.

کربو هیدرات ها:
در آموزش شنا هنگام فعالیت های ورزشی مهمترین منبع تامین انرژی بدن کربو هیدرات ها هستند به دلیل سرعت سوخت و ساز آنها از آن جهت که به سرعت متابولیزه شده و انرژی خود را آزاد می کنند. از جمله منبع غذایی سرشار از کربو هیدرات ها می توان به برنج، غلات، سیب زمینی، نان ،کیک و ماکارونی اشاره کرد.که باید حدود ۴۰۰تا۶۰۰گرم از کربوهیدارت ها استفاده نمود این مقدار ۱۵۰۰ تا۲۴۰۰کیلو کالری انرژی تولید می کند که حدود ۵۵ تا ۶۵ درصد انرژی مورد نیاز یک ورزشکار را تامین می کند.

آموزش شنا
پروتئین ها:
در آموزش شنا مصرف پروتئین به گونه ای است که باید به اندازه مورد نیاز جهت ساخت و ترمیم عضلات استفاده شود زیرا اگر بیش از اندازه مورد نیاز از پروتئین استفاده شود مابقی آن به چربی تبدیل می شود.و همچنین منبع محدود یعنی حدود ۲۰ درصد به انرژی شناگران اختصاص داده شده.نکته قابل توجه این است که افراد گیاه خوار برای کمبود دریافت پروتئین در معرض خطر هستند که این افراد برای برطرف کردن نیازشان به پروتئین باید لبنیات آجیل ، مغز ها و سویا را مصرف کنند.طبق تحقیقات صورت گرفته شناگران ۲ گرم پروتئین به ازای هر ۱ کیلو گرم از وزن خودشان استفاده می کنند. که این مقدار بیشتر از حد نیازشان برای تامین نیاز یک ورزشکار است در صورتی که کمبود این ماده نباید در این گروه باشد.

آموزش شنا

چربی :
در آموزش شنا برای فعالیت های بدنی استقامتی به مدت طولانی مثل شنا چربی ها سوخت خوبی هستند. زیرا سوخت و ساز آنها بسیار کند است به همین دلیل در فعالیت های عضلانی سریع انرژی کمی آزاد می کنند.در نتیجه می توان گفت که مصرف چربی به اندازه ۲۵ درصد از کل انرژی برای بدن لازم است و حذف آن از رژیم غذایی جایز نیست .و می توانید از موادی مانند: کره، مغزها ،تخم مرغ و غذاهای سرخ شده این مقدار چربی را در بدن خود تامین کنید.

نوشته شده توسط سبحان در 12:53 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

یکی از فواید ورزش اسکی

در آموزش اسکی فواید این ورزش را شرح داده ایم.ورزش اسکی فوایده زیادی برای تندرستی و سلامتی بدن انسان ها دارد.از جمله فواید ورزش اسکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
یکی از فواید ورزش اسکی این است که سیستم قلبی و عروقی بدن را ارتقا وبهبود می دهد و تعدا ضربان قلب استراحتی در این ورزشکاران کاهش می یابد.
ورزش اسکی بدلیل هوازی بودنش سبب تنظیم شدن گردش خون می شود و همچنین سبب قرار گرفتن بافت های بدن در بهترین حالت خود شده.این کار باعث کم شدن بیماری هایی مانند : سکته قلبی و فشار خون شود به دلیل اینکه مقاومت این بافت ها افزایش می یابد.
اسکی سبب افزایش کلسترول خوب خون می شود.با افزایش این کلسترول دربدن، به بدن ورزشکار کمک حذف کلسترول بد را فراهم می کند. برای کاهش وزن نیز می توان از این ورزش بهره برد زیرا با انجام دادن این ورزش مقداره زیادی کالری می توان سوزاند و به اند امی ایده آل دست یافت.و عمل تعریق در این ورزش به صورت شدید صورت می گیرد و این عمل تعریق سبب دفع سموم بدن می شود.

آموزش اسکی
انجام دادن ورزش آموزش اسکی از نظر روابط اجتماعی روی ورزشکاران تاثیر به سزایی دارد و باعث می شود که اعتماد به نفس فرد افزایش یابد و توسط این اعتماد به نفس فرد می تواند با دیگران به راحتی ارتباطی موفق برقرار کند و با چالش های زندگیشان برخورد کنند.برای آغاز کردن این ورزش فرد باید دچار اضافه وزن و چاقی نباشد پس برای انتخاب این ورزش کسانی که چاق هستند قبل از شروع این ورزش به وزنی ایده آل برسند و بعد ورزش اسکی را آغاز کنند.
شروع ورزش اسکی از بالای کوه می باشد. ولی قبل از آن باید مسافت تا بالای کوه را نیز طی کنید ،طی کردن همین مسافت سبب افزایش ضربان قلب شده و سلامت فرد ارتقا داده می شود.

ورزش اسکی روی سلامت انسانها مانند دیگر ورزش ها تاثیر دارد. که شما می توانید برای داشتن سلامتی هفته ای ۳ بار و به مدت ۲۰ ذقیقه این ورزش را انجام دهید، و افرادی که ورزش می کنند و بدن سالم وسلامتی دارند می توانند وجود این علائم را به تعویق بندازند علائمی از جمله: کاهش توده ماهیچه ای، کم شدن قدرت جسمانی ،انعطاف پذیری و متابولیسم کند.
نکته هایی در آموزش اسکی شرح داده ایم که باید رعایت شوند:
تناسب اندام: قبل از ورزش اسکی،شما می توانید به کلاس یوگا بروید زیرا در زمان شروع آموزش اسکی بدن طوری سفت می شود که نمی توانید آن را تکان دهید پس به این دلیل است که یوگا روی تمام اعضای بدن کار می کند و سبب بالا بردن تعادل بدن می شود،عضلات بدن را تقویت می کند.

آموزش اسکی
اتومبیل:برای رفتن به مکان اسکی با وسیله نقلیه باید لاستیک های اتومبیل شما مجهز به لاستیک های مخصوص حرکت در برف باشد و به هیچ وجه از زنجیر چرخ استفاده نشود.
عادت به آب و هوا:به دلیل خشک بودن بدن روز اول را خیلی ورزش نکنید زیرا سبب احتمال جراحت در بدن شما می شو. شما در آن روز برای اینکه خود را با شرایط آب هوایی سرد وفق دهید می توانید دو و قدم زدن را امتحان کنید.
انتخاب چوب اسکی : بهترین وسایل مورد نیاز برای ورزش آموزش اسکی با هزینه مناسب را می توانید از مکان هایی که نزدیک پیست اسکی هستند تهیه کنید.
جوراب :در ورزش اسکی از جوراب های مخصوص اسکی استفاده کنید زیرا فضای اشغال شده توسط این جوراب ها کم است و پا را گرم نگه می دارند و همچنین سبب می شود خون راحت تر در پا جریان داشته باشد و قبل از پوشیدن پای خود را آغشته به اسپری ضد عرق کنید،انجام دادن این کار سبب می شود پای شما را گرم تر و خشک تر نگه دارد.
بررسی کردن پیست اسکی:اکثر پیست ها توری برای آشنا کردن اسکی بازان با فضای پیست برگزار می کنند که این فرصت را برای شما فراهم می کند تا مکانی از پیست را انتخاب کنید که لذت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

آموزش اسکی
مسائل ایمنی را رعایت کنید:با گذشت زمان شرایط پیست تغییر می کند و هوا به زودی تاریک می شود بعداز ظهر ها. پس تا زمان آخر در پیست حضور نداشته باشید زیرا این کار سبب پایین آمدن حرارت بدن شده و سبب خست شدن افراد می شود.

نوشته شده توسط سبحان در 12:53 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

جهان پهلوان غلامرضا تختی

جهان پهلوان غلامرضا تختی:
غلامرضا تختی در روز ۵ شهریور سال ۱۳۰۹ در تهران و در محله خانی آباد به دنیا آمد.پدر ایشان رجب خان که جز غلام رضا ۴فرزند دیگر نیز داشت و غلام رضا فرزند کوچک خانواده بود.
وی به دلیل مشکلات خانوادگی فقط ۹ سال در دبستان و دبیرستان منوچهری خانی آبادی درس خواند.و بعد از آن یعنی در سال ۱۳۲۹به سبب علاقه به ورزش باستانی و آموزش کشتی به باشگاه پولاد رفت.جهان پهلوان تختی در دوران زندگی ورزشی اش رکورد دار شرکت در المپیک و بیشترین مدال را کسب کردند. غلامرضا تختی در چهار دوره المپیک حضور داشت و نتیجه آن یک مدال طلا در وزن ۸۷ کیلو گرم،دو نقره در وزن ۸۷ و ۷۹کیلو گرم و یک عنوان چهارم در وزن۹۷ کیلو گرم بود.وی در ورزش باستانی و کشتی پهلوانی نیز دارای تبحر و مهارت بود و توانست با شکست دادن کشتی گیران نامدار ۳بار پهلوان ایران شود.غلامرضا تختی در آبان سال ۱۳۴۵زندگی مشترک خود را با همسرش آغاز کرد،و حاصل ازدواجشان تولد بابک در سال ۱۳۴۶ بود پس از گذشت ۴ ماه از تولد فرزندش خبر درگذشت تختی تحت عنوان خود کشی اعلام شد و همه را در اندوهی عظیم فرو برد.

آموزش کشتی
رضا سوخته سرایی:
رضا سوخته سرایی درسال ۱۳۲۹ در روستای سوخته سرا از توابع علی آباد کتول چشم به دنیا گشود. سوخته سرایی یکی از بهترین آموزش کشتی گیران دسته فوق سنگین تاریخ کشتی ایران است.
وی کشتی گیر بازنشسته که در دو رشته آزاد و فرنگی فعالیت داشت.سوخته سرایی بعد از اسکندر فیلابی با ۴ مدال طلا دومین ورزشکار ایرانی موفق در تاریخ بازی های آسیایی با ۳ مدال طلا و یک مدال نقره است.و اوج قهرمانی او در سال ۱۳۶۰بود و رغیب بسیار قوی داخلی او علیرضا سلیمانی بود.
رکورد های رضا سوخته سرایی ۴طلا،۳ نقره (۲مدال جهان،۴ مدال در بازی های آسیایی و یک مدال آسیایی)
غلام رضا محمدی:
غلام رضا محمدی در سال ۱۳۴۹ در شهر خرم آباد به دنیا آمد.وی کشتی گیر آزاد کار بود که ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز قهرمانی جهان را کسب کرد.
رکورد های غلام رضا محمدی ۵طلا،۴نقره و ۳برنز(۱۰مدال جهان و ۲مدال آسیایی)
عباس جدیدی:
عباس جدیدی در سال ۱۳۵۱ در شهر تهران به دنیا آمد.
رکورد های عباس جدیدی ۶طلا،۳نقره و ۲برنز (۱مدال المپیک،۵مدال جهان،۳مدال آسیایی و ۲مدال در بازی های آسیایی )
علی رضا سلیمانی:
علیرضا سلیمانی بهمن ماه سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد.وی تنها کشتی گیر ایرانی است که در دسته فوق سنگین،توانست قهرمانی جهان را بدست آورد و اوج قهرمانیش در سال ۱۳۶۰ بود. و رغیب جدی او سوخته سرایی بود.
وی در صبحگاه ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ براثر سکته قلبی درگذشت.
رکورد های علی رضا سلیمانی ۸طلا و یک برنز(۱مدال مسابقات جهانی،۱مدال مسابقات جام مارتینتی ، ۷مدال آسیایی،۱ مدال بازی آسیایی)
ابراهیم جوادی :
ابراهیم جوادی در سال ۱۳۲۲ در شهر قزوین به دنیا آمد.که کشتی گیر آزاد کار بازنشسته ایرانی است.

آموزش کشتی
رکوردهای ابراهیم جوادی ۶طلا،۱برنز(۱مدال المپیک، ۴مدال جهان،۲مدال در بازی های آسیایی)
محمد حسن محبی:
محمد حسن محبی در سال۱۳۳۵در شهرکرمانشاه به دنیا آمد.وی کشتی گیر آزاد بازنشسته است. و هم اکنون مربی کشتی است و سر مربی تیم ملی آموزش کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۲ تهران بود.که درآن مسابقات ایران قهرمان شد.
رکورد های ابراهیم جوادی ۸طلا، ۲ نقره و ۲ برنز(۲مدال جهان،۲مدال در بازی های آسیایی،۸مدال آسیایی)
علیرضا حیدری:
علیرضا حیدری در سال ۱۳۵۴ در شهر تهرا به دنیا آمد.و در سال ۱۹۹۷ مسابقات جهانی کراسنو یارسک به عنوان فنی ترین کشتی گیر جهان انتخاب شد.
رکورد های علیرضا حیدری ۱۵طلا،۶نقره و ۵ برنز(۱مدال المپیک،۱۶ مدال جهان،۳مدال دربازی های آسیایی و ۶ مدال آسیایی)
علیرضا دبیر :
علیرضا دبیر ۲۶ شهریور سال۱۳۵۶در محله ۱۳ آبان به دنیا آمد. و کشتی را در سال ۱۳۶۷ شروع کرد.برای نخستین بار در سال ۱۳۶۸ در مسابقات قهرمانی نو نهال تهران شرکت و و به مقام قهرمانی دست یافت.و تا سال ۱۳۷۰ این مقام را حفظ کرد.

آموزش کشتی
رکورد های علیرضا دبیر۱۰طلا،۵نقره(۱مدال المپیک،۱۳مدال جهان و ۱ مدال در بازی های آسیایی)
عسکری محمدیان:
عسکری محمدیان در سال۱۳۴۱در شهر ساری به دنیا آمد.وی آموزش کشتی گیر آزادکار بازنشسته ایرانی است.و هم اکنون در باشگاه های شهر ساری به مربیگری مشغول است.
رکورد های عسکری محمدیان طلا و ۵ نقره(۲مدال المپیک،۱مدال جهان،۲مدال آسیایی و ۲ مدال در بازی های آسیایی )

نوشته شده توسط سبحان در 12:53 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

تغذیه مناسب در ورزش تنیس

تغذیه در آموزش ورزش تنیس روی میز:
تغذیه مناسب در ورزش تنیس روی میز باید سرشار از انرژی و رساندن آب کافی به بدن باشد،زیرا به دلیل برگزار شدن مسابقات پینگ پنگ در فصل گرما خطر گرمازدگی و کم شدن آب بدن وجود دارد.در این مبحث از آموزش پینگ پنگ توصیه ها و نکته هایی را در مورد تغذیه مناسب در این ورزش برای ورزشکاران شرح داده ایم:
صبحانه خوردن را در آموزش پینگ پونگ فراموش نکنید زیرا بعد از گذشت زمان ۱۲ ساعت گرسنه ماندن از خوردن شام تا صبح روز دیگر ذخایر موجود در ماهیچه ها کاهش می یابد ، و برای موفقیت در ورزش این ذخایر باید مجددا پرسازی شود با خوردن صبحانه این امر صورت می گیرد.خوردن نان به مقدار دو کف دست ،پنیر ،آبمیوه های طبیعی صبحانه ای مناسب برای شروع کردن روزتان است.
نکته هایی در مورد وعده غذایی قبل از مسابقه:

آموزش پینگ پنگ
در دوران قبل از مسابقه طبق ساعات تمرین و همچنین شدت تمرین استفاده مواد مغذی و انرژی مورد نیاز در افراد متغیر هستند.این وعده غذایی را ۴ ساعت قبل از شروع مسابقه میل کنید.و غذایی مورد علاقه خودتان با هضم آسان باشد و به دلیل سخت شدن هضم غذا از مصرف غذاهایی که حجم آنها زیاد است و همچنین غذا های سرخ شده جلوگیری کنید .۶۰درصد از این غذا باید شامل کربوهیدارت ها باشد.و مصرف غذاهای پر فیبر هم سبب نفخ و ناراحتی گوارشی می شود پس از آنها در این وعده غذایی استفاده نکنید.اگر دستگاه گوارش شما مشکل دارد و یا فردی عصبی هستید این وعده غذایی را به صورت مایع استفاده کنید.و ترکیبات موجود در این وعده غذایی را از مشاوره تغذیه کمک بگیرید.
هر برنامه غذایی در آموزش پینگ پنگ باید شامل ترکیبات زیر باشد:
آب،کربوهیدارت ها،مواد معدنی،پروتئین ، ویتامین وچربی ها که در زیر هر یک آنها معرفی شده اند.
آب: قبل از اینکه تشنگی سراغتان بیاید آب بنوشید زیرا کمبود آب بدن در ورزشکاران تنیس بیشتر از هر چیزه دیگری از جمله کمبود ریز مغذی به کارایی ورزشکاران صدمه وارد می کند.مصرف روزانه ۱۰ لیوان مایعات برای ورزشکاران که شامل آب،شیر،آبمیوه و… جز نوشیدنی هایی که دارای کافئین باشند، زیرا کافئین سبب دفع سریع آب در بدن می شود پس چند ساعت قبل و بعد تمرین مصرف آن توصیه نمی شود.

آموزش پینگ پنگ
کربوهیدرات ها:برای حفظ شدن ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها باید از مواد شامل کربوهیدرات ها که دارای کربن ، هیدروژن و اکسیژن هستند استفاده نمود، مانند انواع غلات از جمله برنج،نان و ماکارونی . میوه و سبزیجات مانند مرکبات ،هویج،گوجه، کلم ،و انواع سبزیجات می توان در برنامه غذایی خود جا دهید که میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه دارای مقدار زیادی کربوهیدرات ها هستند، دارای انواع ویتامین ها و املاح نیز هستند.
پروتئین:برای تقویت کردن عضلات خود به پروتئین نیاز دارید که پروتئین تشکیل شده از کربن،نیتروژن(تنها منبع نیتروژن) و هیدروژن.پروتئین ها عمل ترمیم کردن سلول های بدن را برعهده دارند و اگر پروتئین تامین نشود از ذخایر موجود در سلول هایش استفاده می شود که در نهایت نتیجه مرگ را به دنبال دارد، پس موادی ضروری است برای بدن که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.پروتئین ها شامل تخم مرغ،حبوبات ،گوشت (گوشت قرمز،ماهی،مرغ) و لبنیات هستند.
مواد معدنی: دسته ای از مواد معدنی شامل :پتاسیم ،سدیم ،فسفر،منیزیم،کلسیم که نقش اساسی آنها دربدن ساخت سلول است.و دسته دیگر که بدن به مقدار کمی از آنها احتیاج دارد.

برای آموزش پینگ پنگ  باید تغذیه خوبی داشت و نمی توان خانواده چربی ها را در این میان فراموش کرد.چربی ها:چربی ها شباهتی به کربوهیدرات ها از نظر ترکیبی دارند.و تفاوت این دو نسبت هیدوژن و اکسیژن در آن هاست.چربی ها صرفه جویی از مصرف اکسیژن در سوخت و سازشان نمی کنند،ولی انرژی زیادی در بدن تولید می کنند حتی بیشتر از کوبوهیدات ها.چربی ها در موادی شامل:روغن های گیاهی(زیتون،ذرت،آفتابگردان،کانولا)،و استفاده هر یک از این روغن ها به اندازه ۱ قاشق مربا خوری در روز به همراه غذا سبب سیری فرد بین وعدهای غذایی می شود. و باعث می شود بین وعده های غذایی خود از مواد غذایی مضر کمتر استفاده کنید. ولی باید توجه داشته باشید که بیشتر از ۳۰ تا ۵۰ گرم در روز نباید استفاده شوند.

آموزش پینگ پنگ
ویتامین ها:مصرف ویتامین ها برای تقویت و رشد بدن ضروری هستند.و همچنین مواد شیمیایی را در بدن تنظیم می کند.ولی مصرف بیش از حد آنها برای بدن مضر است. نیاز به ویتامین در بدن در صورتی که از غذاهای مناسب و به اندازه لازم استفاده شود تامین خواهد شد.

نوشته شده توسط سبحان در 12:52 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

روشهای به خاطر سپردن لغات

روشهای به خاطر سپردن لغات و واژگان زبان انگلیسی
فراگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در دنیای امروز بسیار ضروری به نظر می رسد.افراد زیادی برای آموزش زبان اقدام می کنند اما معمولا به دلیل سختی های ابتدای راه از ادامه ی مسیر باز می مانند.حفظ کردن و به خاطر سپردن لغات یک زبان خارجی یکی از دشوارترین و خسته کننده ترین مراحل آموزش زبان است.اما خوشبختانه روش های متنوعی برای سرعت بخشیدن و لذت بخش کردن این مرحله وجود دارد که به معرفی این روش ها می پردازیم.
استفاده از دفتر لغت
در کلاس های آموزش زبان نکته ای که معمولا اساتید آن را گوشزد می کنند استفاده از یک دفتر لغت مناسب است.زمانی که لغت جدیدی یاد گرفتید آن را در دفتر یادداشت کنید.معنی و توضیح انگلیسی لغت در دفتر بنویسید.حتی می توانید تصویر مناسب آن لغت را در دفتر ثبت کنید.سایر موارد مانند مترادف و متضاد لغت به انگلیسی و استفاده از آن لغت در یک جمله انگلیسی و نوشتن آن در دفتر لغت هم شیوه مناسبی در آموزش زبان است.

آموزش زبان انگلیسی
جعبه لایتنر
استفاده از جعبه لایتنر یا همان روش جی ۵ یکی از موثرترین روش ها در حفظ کردن لغات و آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری است.در این روش کلمات و لغاتی که به خاطر سپاری و حفظ کردن آن ها مشکل است به سادگی به حافظه بلند مدت شما منتقل می شوند.
شیوه تکرار خاصی که در این روش وجود دارد باعث می شود که بتوانید با استفاده از کارت های آموزش زبان و یا حتی کارت هایی که خودتان تهیه کرده اید به فراگیری لغات زبان بپردازید.
مطالعه آزاد
سعی کنید هر روز داستان های کوتاه انگلیسی یا هر متن و روزنامه ای که به آن دسترسی دارید را بررسی و مطالعه کنید.شروع به خواندن متن کنید و هرجا به لغتی برخوردید که معنی آن را نمی دانستید سعی کنید با توجه به جملات قبل و بعد معنی آن را حدس بزنید و در نهایت با استفاده از دیکشنری معنی صحیح و دقیق آن را بیابید.بسیاری از اساتید با تجربه در آموزش زبان این روش را بسیار موثر قلمداد می کنند.
تکرار
تقریبا تمامی زبان شناسان و فعالان عرصه آموزش زبان بر این باورند که تکرار لغات با صدای بلند روش موثری در به خاطرسپاری لغات یک زبان خارجی است.تحقیقات نشان می دهد زمانی که یک لغت بیشتر از هشت بار هنگام مطالعه متون مختلف دیده می شود احتمال حفظ کردن و به خاطرسپاری آن بسیار بیشتر از زمانی است کمتر از این مقدار دیده می شود.
همچنین می توانید یک جمله کامل با این لغت ساخته و آن را تکرار کرده و به حافظه بسپارید.

آموزش زبان
فلش کارت ها یا کارت های نمایش
یک روش موثر و کم هزینه در آموزش زبان و به خاطرسپاری لغات استفاده از فلش کارت ها می باشد. می توانید این فلش کارت ها را خودتان آماده کنید.با استفاده از مقوا یا کاغذ کارتهایی تهیه کنید که بتوانید آن ها را در جیب خود جای دهید در یک طرف لغت انگلیسی و در سمت دیگر معنی آن لغت را به فارسی بنویسید.با این روش به مرور و به خاطرسپاری لغات بپردازید و این کار را تا جایی ادامه دهید که تمامی لغات انگلیسی نوشته شده روی کارت ها را حفظ شوید.این روش در آموزش زبان بسیاری کاربردی و موثر است.
طبقه بندی لغات
یکی دیگر از روش های موثر در آموزش زبان و به خاطر سپاری لغات طبقه بندی کردن آن هاست.به این صورت که مثلا اسامی میوه ها را با هم یاد بگیرید و به همین صورت اسامی سبزیجات یا حیوانات یا…
طبقه بندی و تصویر سازی ذهنی به فراگیران زبان بسیار کمک می کند و در آموزش زبان بسیار توصیه می شود.

آموزش زبان انگلیسی

البته باید توجه داشت که بهتر است تمامی این روش ها در کنار هم استفاده شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.آموزش زبان انگلیسی با استفاده از روش های گفته شده بسیار دلچسب و جذاب می شود و ناگفته نماند آموزش زبان و فراگیری آن به بیش از هر چیزی به پشتکار و حوصله شما بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.