زبان انگلیسی

با آزمون تولیمو آشنا شویم…

آزمون تولیمو یا همان TOLIMO، کوتاه شده ی عبارت The Test of
Language by the Iranian Measurement Organization است.این آزمون به وسیله ی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.آزمون تولیمو یک آزمون استاندارد جهت شناخت و معین کردن سطح دانش زبان انگلیسی داوطلبان است.
البته اکثرا کسانی که داوطلب آزمون دکترای رشته های مختلف هستند در این آزمون شرکت می کنند.همانطور که می دانید برای پذیرفته شدن در آزمون دکترای هر رشته ای به یک نمره ی زبان انگلیسی تافل یا ایلتس , تولیمو یا … نیاز است.

آموزش زبان انگلیسی

آشنایی با دفترچه سوالات آزمون تولیمو و روش پاسخگویی به سوالات:
در آزمون تولیمو به داوطلبان یک دفترچه سوالات تشریحی که دفترچه ی شماره ۱ است و یک دفترچه پرسش های تستی یا همان دفترچه ۲ داده می شود.پاسخ پرسش های تشریحی را باید در همان دفترچه شماره ۱ بدهید اما پاسخ پرسش های تستی را در یک پاسخنامه که در اختیارتان قرار می گیرد.

تعداد پرسش ها و مدت زمان پاسخگویی به سوالات:

–در دفترچه ی پرسش های تشریحی یا همان دفترچه شماره ۱ یک سوال نگارشی یا همان writing قرار دارد و به شما سی دقیقه زمان برای پاسخگویی داده می شود.
–در دفترچه ی پرسشهای تستی یا دفترچه شماره ۲ تعداد ۱۴۰ پرسش تستی در اختیار شما قرار می گیرد.
این سوالات در زمینه های مختلف Reading comprehension یا درک مطلب و خواندن ,Listening comprehension یا مهارت شنیداری,structure & written expression یا نگارش و ساختار می باشند.
برای قسمت نگارش و ساختار ۴۰ پرسش و ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.در قسمت درک مطلب و خواندن ۵۰ سوال را باید در مدت ۵۵ دقیقه پاسخ دهید.و برای بخش مهارت شنیداری ۵۰ سوال با زمان ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

زبان انگلیسی
در جلسه آزمون آموزش زبان انگلیسی تولیمو پرسش های قسمت مهارت شنیداری از یک بلندگو شنیده می شود و شما باید پس از شنیدن صورت سوال پاسخ صحیح را از میان چهار گزینه ی پیش رو انتخاب کنید و در پاسخنامه علامت بزنید.
در نظر داشته باشید متن هر پرسش تنها یک بار از بلندگو شنیده می شود و شما باید با دقت به آن گوش دهید تا بتوانید به سوال پاسخ دهید.

نحوه ی محاسبه نمره آزمون زبان انگلیسی تولیمو:
نمره ی هر بخش آزمون زبان انگلیسی تولیمو به صورت معمولی محاسبه می شود اما در نهایت میانگین نمره های تمام بخش ها محاسبه شده و ده برابر این میانگین برای نمره ی نهایی شما در نظر گرفته می شود.نمره ی نهایی شما عددی مابین ۳۱۰ تا ۶۷۷ می باشد.
اگر نمره ی شما کمتر از ۴۷۹ باشد سطح شما در آموزش زبان انگلیسی ضعیف و اگر نمره ی شما بیشتر از ۶۰۰ باشد سطح شما عالی ارزیابی می شود.به نمره های بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب و نمرات بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط گفته می شود.
البته قسمت نگارش نمره ی مجزایی بین ۱ تا ۶ دارد که این نمره به صورت جداگانه کنار نمره ی نهایی قرار می گیرد.

نوشته شده توسط نعیم در 14:26 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

خوب رسیدم به خط پایان مقالات

خوب رسیدم به خط پایان مقالات دوربین های مدار بسته . تا به امرزو راجبع به بخش های مختلی از این سیستم برای شما مقالات مختلی را تنظیم و رد سایت قرار دادیم . در مجموعه به این نتیجه رسیدیم که یکی از یبهرتین و در عین حال ارزان ترین وسایلی که می تواند به میزان قابل توجهی امنیت محط ما را بالا برد استفاده از دوربین مدار بسته است. سیستم های امنیتی فوق این روزها در تنوع و مدل های مختلفی در حال عرضه هستند و شما می توانید به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید از انواعه مختلف آن استفاده نمایید.به طور معمول شاهد هستیم که در اماکن مختلف از دوربین های با سیستم آنالوگ در حال استفاده هستند و مهمترین علت ان هم می توان ارزان تر بودن ان دانست . البته به طبع ان نباید به دنبال کیفیت بالایی از این محصولبات باشیم .برای موارد امنیتی بالا پیشنهاد ما استفاده از دورین های مدار بسته  دیجیتال است . در ادامه مقاله ای برای شما تنظیم کرده ایم که دقیقا می تواند دید مناسبیس به شما در نحوه انتخاب و استفاده از این سیستم داشته ارائه دهد :

دوربین مدار بسته

آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی

۱-۱کلیات
تکنولوژی ماشین بینایی وتصویر بر داری دیجیتالی شامل فرایند هایی است که نیازمند بکارگیری علوم مختلف مهندسی نرم افزار کامپیوتر می باشد این فرایند را می

توان به چند دسته اصلی تقسیم نمود :
۱- ایجاد تصویر به شکل دیجیتالی
۲- بکارگیری تکنیکهای کامپیوتری جهت پردازش ویا اصلاح داده های تصویری
۳- بررسی و استفاده از نتایج پردازش شده برای اهدافی چون هدایت ربات یا کنترل نمودن تجهیزات خود کار ، کنترل کیفیت یک فرایند تولیدی ، یا فراهم

آوردن اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل آماری در یک سیستم تولیدی کامپیوتری (MAC)
ابتدا می بایست آشنایی کلی ، با هر یک از اجزاء سیستم پیدا کرد و از اثرات هر بخش بر روی بخش دیگر مسطح بود . ماشین بینایی و تصویر بر داری دیجیتالی از موضوعاتی است که در آینده نزدیک تلاش و تحقیق بسیاری از متخصصان را بخود اختصاص خواهد بود.در طی سه دهه گذشته تکنولوژی بینایی یا کامپیوتری بطور پراکنده در صنایع فضایی نظامی و بطور محدود در صنعت بکار برده شده است . جدید بودن تکنولوژی ، نبودن سیستم مقرون به صرفه در بازار و نبودن متخصصین این رشته باعث شده است تا این تکنولوژی بطور گسترده استفاده نشود .

تا مدتی قبل دوربین مدار بسته و سنسورهای استفاده شده معمولا بصورت سفارشی ومخصوص ساخته می شدند تا بتوانند برا ی منظورخاصی مورد استفاده قرار گیرند همچنین فرایند ساخت مدارهای مجتمع بسیار بزرگ آنقدر پیشرفت نکرده بود تا سنسورهای حالت جامد با رزولوشن بالا ساخته شود .
استفاده از سنسورهای ذکر شده مستلزم این بود که نرم افزار ویژه ای برای آن تهیه شود و معمولا این نرم افزارها نیز نیاز به کامپیوتر هایی با توان پردازش بالا داشتند. علاوه بر همه این مطالب مهندسین مجبور بودند که آموزشهای لازم را پس از فراغت از تحصیل فرا گیرند . زیرا درس ماشین بینایی در سطح آموزشهای متداول مهندسی در دانشگاهها وبه شکل کلاسیک ارائه نمی شد .

دوربین مدار بسته

تکنولوژی ماشین بینایی در دهه آینده تاثیر مهمی بر تمامی کارهای صنعتی خواهد گذاشت که دلیل آن پیشرفتهای تکنولوژی اخیر در زمینه های مرتبط با ماشین بینایی است واین پیشرفتها در حدی است که استفاده از این تکنولوژی هم اکنون حیاتی می باشد .
اجزای نوری لنز در دوربین مدار بسته :

جزا نوری لنز تعدادی از اجزا مختلفی هستند که همگی داخل یک سیلندر قرار گرفته اند و هر کدام وظایف خاصی را در مسیر عبور نور انجام می دهند . اجزا داخلی تصویر را بزرگ و کوچک فوکوس می کنند و در ضمن هر کجا شعاع نور کج شده باشد تصحیح نوری انجام داده و پراکندگی نور را اصلاح می کنند . زوم به عقب یا جلو باعث حرکت دادن یک قسمت مشخص از لنز می شود که با تغییر فاصله کانونی اندازه تصویر و میدان دید نیز تغییر می کند . شعاع نور قبل از رسیدن به دوربین به خاطر عبور از عدسی ها ی مختلف و پراکندگی به طور کامل به دوربین نمی رسد و به همین دلیل تا به حال لنزی ساخته نشده است که ۱۰۰درصد نور را به دوربین برساند . لذا مسایل نور پردازی بسیار مهم می باشد .

دیافراگم :

برای کنترل مقدار نور عبوری از لنز چندین صفحه فلزی کدر به گونه ای آرایش یافته اند که به وسیله تغییر حلقه تنظیم میتواند روزنه مرکزی بین خود را بزرگ و کوچک کنند . در کنترل اتوماتیک فرمان باز یا بسته شدن را در یک چشم الکترونیکی صادر میکند . عملکرد این قسمت به نحوی است که در روشنی زیاد صفحات فلزی درهم فرو رونده و از شدت نور زیاد جلوگیری می کنند وبر عکس در زمانی که نور به حد کافی نباشد بازتر میشوند تا تصویر مطلوب فراهم شود . اندازه بازشدن دیافراگم مطابق یک سری اعداد که مقدار نور مجاز را تعیین شود F22 تا F1.4 مشخص میکند .
سیستم اتصال لنز دوربین :

برای اتصال لنز به دوربین نیاز است تا از نگاهدارنده های لنز استفاده شود ( LENS MOUNT ) در صورتی که نگاهدارنده موجود برای یک لنز خاص با ویژگیهای دوربین همخوانی نداشته باشد نمیتوان از آن لنز در دوربین مورد نظر استفاده نمود ، ‌انواع مختلفی از این نگاهدارنده های لنز دوربین وجود دارند که متعارفترین آنها نوع C ، CS و Bayonet می باشند . نوع C و CS از نظر نحوه عملکرد و قطر مانند یکدیگرهستند و تنها تفاوت آنها فاصله بین سطح خارجی آن و CCD دوربین است که در نوع C برابر ۱۷٫۵۲۶ میلیمتر و در نوع CS برابر ۱۲٫۵ میلیمتر است . نوع CS نسبت به مدل C ابعاد کوچکتری دارد اما مهمترین مزیت نوع C را میتوان در این دانست که بر روی دوربین های نوع CS با نصب یک آداپتور اضافی میتوانند استفاده شوند .

نوشته شده توسط نعیم در 14:26 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

کمبود وسیله ای برای شارژ گوشی

یک پاور بانک خوب می خواهید ؟

 

تا چندی پیش کمبود وسیله ای برای شارژ گوشی در مواقع ضروری دور از دسترس برق احساس می شد تا اینکه ابزاری به نام پاور بانک تهیه و روانه بازار شد.
این ابزار با گذشت مدت زمان اندکی از ورود به بازار توانست فروش بالایی داشته باشد و این نشان از کارایی این وسیله است.
در این مقاله به موارد مهم و قابل توجه در انتخاب و خرید پاور بانک خواهیم پرداخت.

مواردی که می بایست در هنگام خرید پاور بانک به آن توجه کنید :

شرکت سازنده
شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.
اما در کل برندهایی مانند Silicon Power , ADATA در کشور ما از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.

پشتیبانی و ضمانت پس از فروش
این مورد بسیار حائز اهمیت است. شرکت هایی مانند داده پرداز رایانه متین و آونگ در این زمینه بسیار فعال هستند و خدمات مناسبی را ارائه می دهند.

وزن و ابعاد
با توجه به همراه داشتن این وسیله ابعاد و وزن پایین با کارایی بالا یک وِیژگی و امتیاز محسوب می شود.

جنس و کیفیت ساخت
در هنگام خرید به این مورد اهمیت کمتری داده می شود. در انتخاب پاور بانک چیست استاندارد دقت داشته باشید. ممکن است کیفیت پایین پاور بانک در هنگام شارژ به گوشی شما نیز آسیب وارد کند.

قابلیت های ویژه
قابلیت هایی مانند شارژ سریع ، قابلیت شارگیری و شارژدهی همزمان ، قابلیت ذخیره انژری برای استفاده در بلند مدت و بهره وری از انرژی جاری عوامل مهمی در انتخاب پاور بانک هستند.

مقدار عددی ظرفیت باتری و تعداد دفعات شارژ
در واقع مهمترین فاکتور قیمت پاور بانک با توجه به موارد ذکر شده فوق ظرفیت باتری و تعداد دفعات قابل شارژ است.
مقدار اسمی ظرفیت بر اساس mAh و تعداد قابل شارژ آن از عوامل مهم در انتخاب و فروش پاور بانک است.

نوشته شده توسط نعیم در 14:26 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

یک پاور بانک خوب

یک پاور بانک خوب را از کجا تهیه کنیم.؟

 

خرید شارژر همراه پاور بانک در این فروشگاه آغاز شد. شما با استفاده از شارژر همراه پاور بانک دیگر نگران اتمام شارژ باتری خود نباشید زیرا با استفاده از پاور بانک میتوانید در هرجایی که هستید تلفن همراه و یا تبلت خود را شارژ نمایید. شارژر همراه پاور بانک قابل استفاده در هرجایی است بدون آن که به برق نیازی داشته باشید.شارژر پاور بانک دارای باتری لیتیومی بسیار قدرتمندی است و میتواند تا ۹۰ درصد امکان شارژ شدن دستگاه شما را فراهم سازد.پاور بانک در واقع یک شارژر اضطراری بوده و در مواقعی که شما به برق دسترسی ندارید میتوانید از این شارژر همراه استفاده کنید.

فقط به مدت یک هفته شارژر همراه ۲۶۰۰ میلی آمپر پاور بانک +گارانتی ۹۸۰۰ تومان

فروش پاور بانک

مدل A5 طراحی ساده دارد و به ­نحوی طراحی شده که در کاربردهای روزمره برابر خط و خش مقاوم است. A5محصولی کوچک با تنها ۷۰ گرم وزن است که می‌توان آن را ­ به سادگی در هر جایی به همراه داشت. A5 با ظرفیت بالای خود می‌تواند حجم بالای مکالمات و پخش طولانی انواع فایل­های چندرسانه ­ای را تضمین کند همچنین گزینه­ ای ایده­ آل برای مسافرت‌ها و کسانی می باشد که برای مدت طولانی به برق دسترسی نخواهند داشت.

فقط به مدت یک هفته شارژر همراه ۲۶۰۰ میلی آمپر پاور بانک +گارانتی ۹۸۰۰ تومان

buy_in_more

مورد استفاده برای شارژ کردن دستگاه های زیر :
۱٫ موبایل/تبلت: اتصال پورت MICRO USB به موبایل/تبلت
۲٫ mp3 Player: اتصال mp3 Player به پورت USB
۳٫شارژ کردن هندزفری های بلوتوثی

مشخصات فنی پاور بانک چیست

Capacity 2600mAh
Brand Name HAYCE or OEM your brand
Battery type Class A Lithium-ion battery
Input Micro USB,5V/1A
Output USB,5.3V/1A(max)
Color Pink/White/ Green/Yellow/ Black
Charger Mode PC;USB port;AC adapter
Certification CE, ROHS
Patent number 201230159959.3
Charging Time Time to be full charge 4 hours
Cycle life >500 times
Net Weight: 70g
Dimension 96x24x23mm
Qty/Carton 40pcs
Suitabe for For iPhone / HTC / Samsung / Nokia / Blakcberry / Bluetooth….
ظرفیت ۲۶۰۰ mAh
وزن ۷۰ گرم
ابعاد ۱۰cm x 2.3cm x 2.3cm
محتویات داخل جعبه: کابل USB، بند، شارژر همراه
مورد استفاده در تمامی گوشی های : آیفون , اچ تی سی , سامسونگ , نوکیا , بلاک بری
نحوه شارژ Power Bank
اتصال پورت micro USB به کامپیوتر یا شارژر موبایل / تبلت
در رنگ بندی متنوع و زیبا
شارژر پاور بانک

پاور بانک وسیله ای بی نظیر و شگفت انگیزی بوده که برنده جایزه بهترین طراحی کالا و حرفه (Reddot Design Award) شده است. با خرید پاور بانک شما هیچگاه نگران اتمام شارژ موبایل خود نخواهید بود! هر جایی که شارژ موبایل شما تمام شد فقط کافیست پاور بانک را به دستگاه خود متصل کنید تا مانند برق عمل کرده و موبایلتان را شارژ نماید. این دستگاه دارای ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپر بوده و قادر است موبایل یا تبلت شما را به صورت کامل شارژ نماید. قیمت پاور بانک دارای بدنه فلزی فوق العاده مقاوم و با کیفیت بوده و در رنگ های متنوعی عرضه شده است. از پاور بانک میتوانید برای شارژ انواع موبایل ها، تبلت ها، دستگاه های پخش موسیقی، دوربین های دیجیتال، کنسول های بازی و … استفاده نمایید.

پاور بانک

قابلیت نگهداری ۹۸ درصد شارژ تا ۶۰ روز
– قابلیت خاموش شدن به صورت خودکار به منظور صرفه‌جویی در قدرت باتری
– دارای طراحی فوق‌العاده سبک و باریک با وزن ۷۰ گرم
– حمل و نقل آسان
– بسیار مناسب جهت استفاده در محل کار، مسافرت، کوهنوردی و..

ویژگی هایی که یک دیکشنری خوب و مناسب باید داشته باشد چیست…
زمانی که از یک دیکشنری خوب سخن گفته می شود معمولا به دیکشنری های دو زبانه فکر می کنیم.مثلا دیکشنری انگلیسی به فارسی.اما واقعا بهترین دیکشنری برای آموزش زبان انگلیسی دیکشنری دوزبانه است؟پاسخ این است…خیر!
یک دیکشنری مناسب برای آموزش زبان انگلیسی دیکشنری تک زبانه می باشد.اما این گونه نیست که فکر کنید اصلا نباید از دیکشنری های دو زبانه استفاده کنید بلکه به هر دوی این دیکشنری ها نیاز خواهید داشت.اما تمرکزتان را روی دیکشنری های تک زبانه به زبان انگلیسی بگزارید.
اما ویژگی های یک دیکشنری تک زبانه یا انگلیسی به انگلیسی چیست؟در این دیکشنری ها از ترجمه ی لغات انگلیسی به فارسی خبری نیست!در واقع در این دیکشنری ها لغات انگلیسی به زبان انگلیسی ترجمه شده اند.مانند فرهنگ های لغت فارسی در مورد هر لغت توضیحاتی داده شده و یا لغتی که با کلمه ی مورد نظر هم معنی است نوشته شده است.اگر خود را به استفاده از این دیکشنری ها عادت دهید باعث می شود کلمه ها و گرامر را سریع تر به حافظه بسپارید.

آموزش زبان انگلیسی
همچنین زمانی که در دیکشنری یک کلمه را جستجو می کنید چشمتان به لغات دیگر هم می خورد و آنها را هم فرا می گیرید.
یک دیکشنری مناسب شامل مواردی است که در ادامه آورده ایم.
– بیانگر نوع کلمه می باشد.مثلا اینکه کلمه موردنظر اسم,قید, صفت یا… است.
– معنای هر کلمه را به انگلیسی توضیح داده است.
– تلفظ درست کلمه را به وسیله ی علایم فونتیک نشان می دهد.
– برای بعضی لغات کلمات مترادف و متضاد را نوشته است.
– ویژگی های گرامری و دستوری لغت را نشان می دهد.مثلا اینکه این کلمه قابل شمارش است یا غیر قابل شمارش
– برای هر کلمه مثالهایی در قالب جمله آورده شده است.

آموزش زبان انگلیسی
– و در نهایت ترتیب و روش قرار گرفتن کلمات را نشان می دهد مثلا آنکه باید بگوییم do homework و کلمه ی make homework صحیح نیست.

علاوه بر اینها یک دیکشنری مناسب آموزش زبان انگلیسی آن است که تعاریف طولانی تر و بهتری برای هر کلمه داشته باشد.این تعاریف طولانی اطلاعات بهتری از کلمه به شما منتقل می کنند.در واقع زمانی که معنی لغت را توضیح می دهد روش استفاده و به کار بردن آن کلمه را روشن سازد.
یک دیکشنری مناسب هر دو تلفظ انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی را در بر می گیرد.و در آن رایج ترین فعل های چند قسمتی و اصطلاحات قرار داده شده است.و یهتر آن است که از تصاویر هم در آن بهره برده یاشند چرا که انقال اطلاعات به وسیله تصویر سریعتر و بهتر صورت می گیرد.

تعدادی از دیکشنری های خوب و مناسب را در ادامه به شما معرفی کرده ایم:
اگر به دنبال استفاده از دیکشنری های متوسط هستید می توانید از oxford wordpower dictionary
,longman active study dictionary و
Cambridge learner’s dictionary استفاده کنید.

و اما دیکشنری های بزرگ و مطرح در زیر آورده شده اند:
– Oxford Advanced Learner’s Dictionary
-Longman Dictionary of Contemporary English
-Cambridge Advanced Learner’s Dictionary

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:40 | لینک  |  نظر بدهید

بیوگرافی برترین های آموزش کاراته:
بروس لی(جان فان):بروس در سال ۱۹۴۰ در۲۷ نوامبر درسان فرانسیسکو متولد شد.وی در سن ۳ ماهگی اولین فیلم خود را بازی کرد.وی یکی از ۱۸ فیلم خود را در سال ۱۹۴۶به زبان چینی بازی کرد.و بعد از آن در دانشگاه کاتولیک لاسه در سال ۱۹۵۲ وارد شد.
وی آموزش کونگ فو را در سال ۱۹۵۳ به مربی گری استاد ییپ من آغاز کرد.و بعد از آن یعنی در سال ۱۹۵۸ وارد دبیرستان سنت فرانسیس خاویر شد.
وی سال ۱۹۵۹در ۲۹ آوریل از هنگ کنگ به امریکا رفت.و در ۱۷ مه همان سال توسط کشتی وارد سان فرانسیسکو شد.

و در ۳ سپتامبر در سیاتل وارد شد.و پاییز همان سال ثبت نام در مدرسه فنی ادیسون رابه عمل آورد.و در سال ۱۹۶۰ ۲دسامبر در این مدرسه فارغ التحصیل شد.و در سال ۱۹۶۱ به دانشگاه واشنگتن رفت.

وی سال ۱۹۶۳ در ۲۶ مارس به هنگ کنگ جهت ملاقات با خانواده اش برگشت.و در ماه اوت همان سال به آمریکا برگشت،و دانشگاه واشنگتن را بهار ۱۹۶۴ ترک کرد.
وی در مسابقات بین المللی آموزش کاراته لانگ بیچ کالیفرنیا در ۲ اوت سال ۱۹۶۴ شرکت کرد.

آموزش کاراته
تعلیم کوتگ فوی ابداعی خود را در سال ۱۹۶۴، ۳ اوت در شهر اوکلند شروع کرد.

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی زنبور سبز را در ۶ ژوئن سال ۱۹۶۶ شروع کرد.
موسسه کونگ فوی جون فان٬ به طور رسمی در لوس آنجلس در ۵ فوریه سال ۱۹۶۷ افتتاح شد.و سبک مخصوص خود را در ماه ژوئیه سال ۱۹۶۷ در هنرهای رزمی «جیت کان دو» نامگذاری کرد.

وی در مسابقات قهرمانی کاراته در ۶مه ۱۹۶۷ واشنگتن شرکت کرد.
در مسابقات آزاد کارته نیویورک در ۲۴ ژوئن ۱۹۶۷ شرکت کرد که این مسابقات در مدیسون اسکوایر گاردن برگزار می شد.
در مسابقه کاراته بین المللی لانگ بیچ در سال ۱۹۶۷شرکت داشتند.

در فیلم گروه شکست خورده در ۵ ژوئیه سال ۱۹۶۸ به عنوان کارگردان دستمزد دریافت کرد.

با همکاری یک روزنامه نگار کانادایی که پیتر برتون نام داشت مصاحبه های احوال شخصی خود را در ۹ دسامبر سال ۱۹۷۱ ضبط کرد.و در فیلم مستند بروس لی از زبان خودش قسمتی از این مصاحبه ها استفاده شده است.

بروس لی در ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ در هنک کنگ از دنیا رفت.
سوکوکی( ماتسوی رئیس سبک کیوکوشین کاراته):
وی کیوکوشین آموزش کاراته رادر سن ۱۳ سالگی و درسال۱۹۷۶ نامارا دوجو را شروع کرد.کمربند مشکی را در سال ۱۹۸۰کسب می کند.و در سن ۱۷ سالگی در مسابقات وزن آزاد ژاپن مقام چهارم را کسب می کند.و بعد از گذشت زمانی کوتاه در توکیو ژاپن به عنوان ارشد هنبو اعلام می شود.
مقام سوم در مسابقات وزن آزاد ژاپن را در سال های ۱۹۸۱و۱۹۸۲ کسب می کند.و سال ۱۹۸۳ در همین مسابقات مقام هشتم را بدست می آورد.
وی در سال ۱۹۸۴ مقام سوم جهان را به چنگ آورد.
و مقام اول مسابقات وزن آزاد ژاپن را در سال های ۱۹۸۵و۱۹۸۶ بدست آورد.
و رکورد لقب نابغه بی نظیررا در مسابقات کیوکوشین و در آخرین مراحل کاراته یا همان مبارزه ۱۰۰ نفر بدست آوردند.

آموزش کاراته
ایشان به عنوان جوانترین قهرمان جهان مسابقات وزن آزاد کیوکوشین کاراته در سال ۱۹۸۷ گردید.
وی و سوسای اویاما با وجود تلاش های فراوان در حال حاضر سبک کیوکوشین کاراته ۱۲ میلیون عضو ثبت شده در بین ۱۲۵ کشور جهان دارد.
اندی هوگ :اندگی هوگ با لقب تتسوجین که به زبان ژاپنی یعنی مرد آهنی.وی در۷سپتامبر ۱۹۶۴ در وهلن سوئیس متولد شد.
زندگی نامه اندی هوگ:
وی کودکی را در یتیمی گذراند و مادر بزرگش سرپرستی او را پذیرفت .وی با توجه به شرایط ضعیف جسمانی مورد تمسخر و و آزار و اذیت همکلاسی¬های خود قرار میگرفت . شاید به همین دلیل برای قوی شدن آماده شد. رشد وی در آموزش کاراته خیلی سریع بود. و در سن نوجوانی در مسابقات بزرگسالان پیروز شد.
اندی برای اولین بار درسومین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین کاراته با ۱۹ سال سن شرکت کرد.
اندی سال ۱۹۸۷ در چهارمین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین با ماسودا و ادمیردا کوستا به مبارزه پرداخت وآنها را شکست داد.
اولین کاپ بین المللی اروپا در سوئیس و در سال ۱۹۸۸ سازماندهی گردید و ازژاپن – انگلیس – هلند – مجارستان – آلمان و اسپانیا در این دوره رقبایی حضور داشتند.برنده مطلق این مسابقات اندی هوگ بود.
در سال ۱۹۸۹ اندی قهرمانی سنگین وزن اروپا را برای دومین بار به دست آورد.
از دیگر افتخارات وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش کاراته

فینالیست مسابقات K-1 G.P 1998
فینالیست مسابقات K-1 G.P 1997
قهرمان مسابقات K-1 1996 ژاپن
قهرمان مسابقات کیک بوکسینگ W.K.A
قهرمان مسابقات موی تای سنگین وزن اروپا
فینالیست کیوکوشین قهرمانی جهان ۱۹۹۳
قهرمان کیوکوشین جهان ۱۹۹۲
قهرمان مسابقات کیک بوکسینگ W.M.T.C

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:39 | لینک  |  نظر بدهید

در آموزش جودو به پیدایش این ورزش می پردازیم:
اول به معنای لغوی جودو می پردازیم:جودو یعنی (روش ملایمت)
جو:به معنی ملایمت است.
دو: به معنی اصل و یا روش است.
جودو توسط فردی ژاپنی به نام دکتر جیگارو کانو در سال ۱۹۳۲ پایگذاری شد. که جودو نشأت گرفته از کشور ژاپن به عنوان ورزش وهنری رزمی شناخته شد و برگرفته از هنر رزمی جوجیتسو است.در ژاپن و در قرن ۱۶ لغت جوجیتسو پدید آمد.به همه هنرهای رزمی این کلمه اطلاق می شد که با دست خالی انجام می شد. جودو سیستمی از دفاع شخصی که بنیان گذارش جیگوروکانو بود. و بعد ها در المپیک سال ۱۹۶۴ به عنوان یک رشته ورزشی پذیرفته شد.جودو با دست خالی مبارزه می کردند و بر اساس دست به یقه شدن است که در هنرهای رزمی سامورایی ریشه دارد.استادی به نام جیگوروکانو باشگاهی را در سال ۱۸۸۲ برای آموزش هنر رزمی خود خلق کرد.ایشان نام این باشگاه را باشگاه کودوکان نام گذاری کردند. وجودو را به عنوان نام هنر رزمی خود معرفی کرد.جوجیتسو به معنای هنر ملایمت است و جودو نیز به معنای روش ملایمت باشد. با انتخاب این کلمه آقای کانو می خواست هنرهای رزمی عالی را به شاگردانش آموزش دهد.


پرتاب کردن ، گیر انداختن ، خفه کردن و قفل مفصل از هدف های ورزش جودو بود که حریف به منظور تسلیم کردن وی است. دلایل تمایز جودو با دیگر ورزش های رزمی این است که ضربه مشت و لگد در این ورزش وجود ندارد. و زمانی که فرد به عنوان دفاع شخصیآموزش جودو می بیند.می آموزد که با دفع مشت ها ، لگد ها و سلاح ها را با پرتاب کردن ، خفه کردن و قفل های مفاصل از خود دفاع کند. یکی از بهترین روش های دفاع شخصی این روش است،البته در صورتی که به درستی تعلیم داده شود.
تاکید جودو روی ملایمت و اعتدال تحت عنوان یک روش بزرگترین ارزش جودوبه شمار می آید.از درگیری پرهیز کردن یکی از آموزش های جودو محسوب می شود، که معتدل ترین راه حل برای همه درگیری را به فرد می آموزد.
ایجاد آمادگی جسمانی فوق العاده جهت انعطاف پذیری و بالا بردن قدرت بدنی اولین مزیت جودو در فرد محسوب می شود. قوی تر شدن بدن و مقاومت دستگاه های قلبی-عروقی حاصل تمرین کردن فنون مربوط به جودو می باشد.
آموزش جودو سبب بالا بردن قدرت تمرکز شده و حافظه ای قوی جهت تحصیلی موفق وتاثیری مثبت در شغل کسب کنند.
فلسفه جودو: “حداکثر کارایی” و “کمک و سودرسانی متقابل” دو اصل مهم در جودو به شمار می آید.حداکثر کارایی یعنی اینکه جودوکارحریفش را توسط کمترین نیروی فیزیکی، پرتاب کند.برای کسب این هدف زمان بندی مناسب و استفاده ی صحیح تکنیک ها لازم است.کمک و سودرسانی متقابل یعنی اینکه جودو این توانایی دارد که به افراد کمک کند تا فردی مفیدتر برای جامعه باشند.نظم شخصی که با آموزش جودو کسب می شود به زندگی روزمره میرسد به همین دلیل آموزش جودو کمک می کند فردی مفیدتر برای جامعه باشید.

جنبه های قهرمانی:

سال ۱۹۶۴:ورزش رزمی جودو در این سال به عنوان یک ورزش المپیکی شناخته شد.جدا از المپیک در سرتاسر دنیا امروزه تورنمنت های دیگری هم برای جودو وجود دارد.
درمسابقات مواردی که سبب کسب امتیاز می شوند عبارتند از: پرتاب کردن یک حریف، نگه داشتن حریف در خاک برای مدتی معین یا وادار کردن حریف به تسلیم شدن با فنونی مانند قفل دست یا خفه کردن.
در یک مسابقه روش های پیروز شدن عبارتند از: “پرتاب کامل” که به آن ایپون می گویند، دو پرتاب نیمه کامل که وازاری، ۲۵ ثانیه حریف را روی خاک نگه داشتن، ترکیب یک وازاری و خاک کردن حریف برای ۲۰ ثانیه و یا تسلیم کردن حریف با استفاده از قفل دست یا خفه کردن. یکی از مبارزین در مسابقات لباس آبی به تن دارد و دیگری لباس سفید می پوشد.

معرفی برخی کلمات ضروری در جودوبه زبان ژاپنی:
استاد جودو(سین سی).
زمین جودو(دوجو).
کسی که فن روی او اجرا می شود(یوکه).
اجرا کننده فت(توری).
اخطار(شیدو).
امتیاز های جودو (کوکا…یوکو….وازاری…ایپون).

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:38 | لینک  |  نظر بدهید

تغذیه در تکواندو:
در آموزش تکواندو به تغذیه مورد استفاده در این رشته می پردازیم.در این رشته فرد باید تغذیه مناسبی با توجه به ترکیب بدن ، متابولیسم و مقدار انرژی مورد استفاده داشته باشد.
عضلات بدن را می توان با سوختن چربی اضافی بدن افزایش داد.انرژی دریافتی اضافی بدون پرورش دادن عضلات به چربی در بدن تبدیل می شوند.در هنگام کاهش وزن باید توجه داشت که چربی های بدنتان را کم می کنید نه ماهیچه ها را.
برای یک تکواندو کار باید مقدار عضلات نسبت به چربی های موجود در بدن بیشتر باشد ولی وزن خود را تغییر ندهد و وزن سالم وی حفظ شود. افزایش سرعت ،قدرت و مهارت فرد در انجام دادن حرکات ورزشی را می توان با افزایش دادن عضلات بدست آورد،و بلعکس کاهش این عضلات سبب کاهش توانایی های بیان شده می شود.
۱۰تا ۱۵ درصد از وزن مردان تشکیل شده از چربی،و در زنان ۲۰تا ۲۵ درصد از وزنشان چربی است.

آموزش تکواندو
برای ورزش روزانه باید به این مسأله توجه داشت که شما در طی روز به مقداری انرژی نیاز دارید تا با توجه به آن وزن ایده آل خود را با ورزش روزانه بدست آورید.
ولی خوردن غذا کمتر از مقدار مورد نیاز سلامتی را به خطر می اندازد، و سبب میشود نتوانید موثر ورزش کنید.کم کردن نیم کیلو در هفته بیان کننده کمبود انرژی و مواد مغذی در بدن است.
مقدارانرژی مورد نیاز توسط پروتئین ها ، کربوهیدارت ها و چربی ها در روز برای بدن با توجه استقامتی و قدرتی بودن ورزش آموزش تکواندو به شرح زیر است:
%۲۵ از پروتئین ها.
%۵۵ از کربوهیدرات ها.
%۲۰ از چربی ها.
کربوهیدرات ها:کربو هیدارت ها سبب ایجاد انرژی شده و مصرف کربوهیدرات های ساده به دلیل هضم سریع عمل تولید انرژی را فوری انجام می دهند،ولی در مصرف آنها باید دقت کرد زیرا این مواد سریع تبدیل به چربی شده و انرژی که از آنها حاصل می شود برای مدت طولانی ماندگار نیست،در عوض می توان از کربوهیدرات های پیچیده بیشتر استفاده کرد.
کربوهیدرات های ساده در موادی مانند: سفید، شیرینی جات، آب نبات ، چیپس ، قند و شکر یافت می شوند. و این بهترین مواد در حین آموزش تکواندو است.
کربوهیدرات های پیچیده در موادی مانند: نان سبوس دار ، ماکارونی، سیب زمینی ، سبزیجات، برنج و جو یافت می شوند.
چربی ها: وجود چربی ها در بدن برای سیستم عصبی، حفظ اندام های داخلی بدن از ضربات، تولید هورمون ها،خون و چرب کردن مفاصل مفید و ضروری هستند.
کمتر شدن مقدار چربی از ۱۰درصد در بدن خطرناک است، بنابراین بدن نیاز به چربی دارد برای حفظ سلامتی خود،و همچنین در سلامتی شما نوع این چربی هایی که مورد استفاده قرار می دهید مؤثر است.
چربی ها به دو دسته اشباع و غیراشباع تقسیم بندی می شوند.و بین ای دو بیشتر از چربی های غیر اشباح استفاده کنید.

آموزش تکواندو
چربی های غیر اشباح در موادی مانند: روغن زیتون ، روغن های گیاهی و چربی های حاوی اسیدهای چرب اُمگا ۳ که در انواع ماهی، کره بادام زمینی ، آجیل و روغن کانولا یافت می شوند.

چربی های اشباح در موادی مانند:چربی گوشت، روغن نباتی جامد، کره یافت می شوند.
پروتئین ها: مصرف پروتئین ها سبب رشد عضلات و ترمیم آنها شده بنابراین یک ورزشکار تکواندوکار مقداری خیلی زیاد از پروتئین ها نیاز ندارد زیرا منبع انرژی محسوب نمی شوند.
آب:
عضلات برای کار کردن نیاز به آب دارند ، کمبود آب در بدن سبب خستگی ورزشکار می شود . و ۷۰ودرصد از وزن بدن را آب تشکیل می دهد.پس به مقدار کافی آب بنوشید تا نیاز بدن شما به آب برطرف گردد.حتی وقتی تشنه نیستید هم آب بنوشید.

آموزش تکواندو

تغذیه مورد استفاده سه روز قبل از مسابقه:ماه ها زمان می برد تا بدن به وضعیت مطلوب تغذیه ای دست یابد.بنابراین عادات غذایی غلط را نمی توان با خوردن هیچ غذایی در روز مسابقه جبران نمود.در طول زمان تمرین خوردن تغذیه ای مناسب برای افزایش حجم عضلات سخت تمرین کردن و ذخایر انرژی مورد نیاز برای کارایی بهتر در مسابقه به شما کمک می کند.
برخی از افرادی که نزدیک به فعالیتی شدید غذا می خورندبه گرفتگی و کرامپ‌های معده مبتلا می شوند.پس قبل از مسابقه حجم و نوع غذا به زمان آغاز مسابقه وعادات غذایی فرد بستگی دارد.بعضی از ورزشکاران ترجیع می دهند غذایی کم حجم به دلیل آرام شدن معده و اعصاب میل کنند،در صورتی که بعضی ها هم ضعف و بدحالی به سراغشان می آید.
پس تجربیاتی که طی ماه های تمرین کسب کرده اید به شما کمک خواهند کرد تا بهترین برنامه و نوع غذا را انتخاب کنید.

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:38 | لینک  |  نظر بدهید

تغذیه درآموزش گونگ فو:

تغذیه پیش از ورزش: حداکثر بازدهی ورزشکاران در زمان انجام آموزش کونگ فو به عامل مهمی همچون تغذیه وابسته است.و تغذیه قبل از تمرین از اهمیت زیادی جهت بازدهی بهتر در حین انجام تمرین برخوردار است.

غذایی که قبل ازآموزش کونگ فو مورد استفاده قرار می گیرد مورد تأکید زیادی از طرف ورزشکاران قرار گرفته که در اجرای حرکات ورزشی عنصری کلیدی‌ است.
در صورتی که باید دقت داشته باشیم که در طول‌ دوره‌ تمرین‌ غذایی که استفاده می کنیم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
و قبل‌ از آموزش کونگ فو ‌ غذایی‌ که‌ خورده‌ می‌شود،در واقع به‌ عنوان‌ یک‌ موقعیت‌ خوب‌ برای این است که ‌ میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ صحیح‌ تنظیم‌ شوند،و در طی ورزشی که انجام می شود ورزشکار راحت باشد.

زمان هضم غذاها با هم متفاوت است ،غذاهای‌ پر پروتئین‌، پرچرب‌، و پر فیبرسبب می شود فرد ورزشکار در طول ورزش به ناراحتی معده دچار شود زیرا این دسته از غذاها نیاز به وقت بیشتری جهت هضم شدن نسبت به بقیه غذاها دارند.

آموزش کونگ فو
قبل از تمرین زمانی غذایی که خورده می شود برای بدن مفید واقع می شود که آن غذا هضم شده و جذب بدن شود.پس زمان غذایی که قبل از تمرین استفاده می شود باید به صورتی تنظیم شود که در دسترس سلولهای‌ بدن‌ باشد آن سوختی که در طول تمرین مورد استفاده قرار می دهید.
به طور کلی می توان گفت غذایی که قبل تمرین میل می کنید با اختلاف ۳ تا ۴ ساعت قبل از شروع تمرین باشد.و یا غذایی سبک را به مدت ۲ ساعت قبل از مسابقه میل کنید.
ولی چگونگی زمان بندی برای تغذیه در هر فرد امری تجربی است.و فرد باید طبق تجربیات خود این زمان بندی را بدست آورد.ورزشکارانی که ورزش هایی با شدت کم انجام می دهند غذا را در معده‌ خود به میزان بیشتری می توانند تحمل کنند به نسبت ورزشکارانی که ورزش هایی انجام می دهند که شکم تکان می خورد.
نکاتی در مورد تغذیه در آموزش کونگ فو :
پنج وعده غذایی در روز برای خود در نظر داشته باشید.
برای آسان شدن هضم غذا در بدن ،غذایی که می خورید را خوب بجوید.
قسمت هایی از غذا که سوخته اند را استفاده نکنید.
از خوردن غذای خیلی سرد و غذای خیلی داغ اجتناب کنید.

از غذاهای سرخ کردنی به طور کلی اجتناب کنید و همچنین غذاهای خیلی چرب و پر روغن را استفاده نکنید.
زیاده روی در خوردن مواد قندی و شیرینی جات ممنوع است.

۳ وعده از ۵ وعده روزانه خود را باید به مصرف پروتئین اختصاص دهید.
در رژیم غذایی خود به مقداری لازم موادی دارای هیدرات کربن را جای دهید.
حجم موادغذایی که مورد استفاده قرار میدهید را کنترل نموده.
در طی روز موادی استفاده کنید که حاوی ویتامین ها باشد زیرا بدن به انواع ویتامین ها در روز نیاز دارد.
در طی روز آب را به مقدار زیاد بنوشید.( حداقل ۱۰لیوان در روز ) زیرا در نکات رژیم تغذیه ای نوشیدن آب امری مهم است.

آموزش کونگ فو

وعده های غذایی را بلافاصله قبل یا بعد از تمرین قرار ندهید.

کیفیت در مواد غذایی ومکملهای که استفاده می کنید امری مهم و ضروری است.و این نکته می تواند در بالا بردن کیفیت آموزش کونگ فو برای شما تاثیر گذار باشد.
برای کمک به تنظیم رژیم غذایی تست بدنی و چکاب کلی گزینه ی خوبی است.
برای کمک به برنامه ریزی غذایی وضعیت بدن را مشخص کرده و چربی در بدن را به طور مستمر اندازه گیری کنید.
هنگام دنبال کردن رژیم های غذایی خود صبر و استقامت داشته باشید.
به طور ثابت برنامه غذایی را دنبال نکنید.، و رژیم غذایی را نسبت به فعالیت روزانه تنظیم کنید.
مهمترین نکته در تغذیه رعایت فاصله زمانی قبل و بعد از تمرین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آموزش کونگ فو
متوسط فاصله زمانی بین وعده های روز ۵/۲ ساعت است ولی متناسب با نوع غذایی که استفاده می کنید فاصله زمانی تا وعده دیگر را تعیین کنید.
قبل از تمرین بهتر است موادی را بیشتر استفاده کنید که حاوی کربوهیدرات باشند.
زحمات شما برای دنبال کردن رژیم غذایی با رعایت نکردن حتی ۱ وعده تلف می شود.
یکی دیگر از راه های هضم آسان با لذت وآرامش میل کردن غذا است.
از پرخوری کردن سر میز غذا خودداری کنید.

بدن زمانی عمل سوزاندن چربی را آغاز می کند که به طور تقریبی ۲ هفته از شروع رژیم غذایی گذشته باشد.

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:38 | لینک  |  نظر بدهید

آموزش بیلیارد در فضای سرپوشیده ای بر روی میزی مستطیل شکل که با پارچه ی ماهوت سبز پوشیده شده است انجام میشود. که شامل ۳ تا ۱۵ گوی بوده که میله ای چوبی بلندی داشته .
آموزش بیلیارد از کشور روسیه بوده به هر کدام از توپ ها شار گویند که در زبان روسی با به معنی روسی گوی بوده .
زمان دقیق ابداع بیلیارد مشخص نمی باشد ولی در قرن ۱۶ میلادی رواج یافت اما قبل از آن این نوع بازی وجود داشت و در کشور انگلستان آموزش بیلیارد در زمان شکسپیر رایج شد.

نحوه ی در دست گرفتن چوب در آموزش بیلیارد :
بازو و دست عقبی کنترل اصلی در زدن ضربه را به توپ داشته و باید با دست عقبی چوب را نگه داشت و تعادل را حفظ کرد و کنترل را بالا برد و این نیز یکسری مشکلات در بر داشته و اغلب مشکل ساز شده .
– باید تعادل چوب را پیدا کنید و بعد دست را ۵ تا ۶ اینچ به عقب برده در صورتی که قد بلند باشید ولی اگر قدکوتاه بوده و بازوهای بلند نداشته باشد اندازه یکمتری را باید در نظر گرفت و باید گفت که هیچ قاعده ی استاندارد و تعیین شده ای برای گرفتن چوب در حین آموزش بیلیارد وجود ندارد.

آموزش بیلیارد
– باید روی موقعیت دستان تمرکز بیشتر شود و بازوی ضربه زننده باید از شانه تا آرنج به موازات زمین به طور افقی و دست دیگر به موازات زمین به طور عمودی از انتهای آرنج قرار گیرد و اگر تشخیص میدهید که دستتان را کمی جلوتر یا عقب تر برده آنرا تنظیم کرده.
– اگر در حین آموزش بیلیارد و تمرینات ان نمی دانید که نقطه ی تعادل چوب شما دقیقا کجاست میتوانید -۱ اینچ بالای پوشش نیمه پائینی یا ۱۸ اینچ بالای نیمه پائینی در نظر گرفته.
– میتوانید در حین آموزش بیلیارد با استفاده از انگشت سبابه و شست خود چوب را نگه دارید

– برای گرفتن بهتر چوب باید انرا بین دو انگشت میانی و شست قرار داد و بعد انگشت کوچک را دور چوب حلقه کرد و به نرمی در بین انگشتان قرار گیرد .
– در آموزش بیلیارد فرا میگیرند که برای زدن زدن ضربه های مستقیم و نرم باید انرا به صورت سبک گرفت
– نیروی زیادی برای زدن ضربه و نگه داشتن چوب نیاز نیست وارد شود.

قوانین آموزش بیلیارد:
بازی بیلیارد دارای قوانین جهانی بوده که باید در آموزش بیلیارد ان ها را فرا گرفت تا بتوان در بازی از آن استفاده کرد.
یکسری اصطلاحات در بازی بیلیارد به کار می رود که در زیر به شرح آن ها میپردازیم:
Cue Ballبیتوک : به توپ سفید رنگی گفته شده که فقط باید به آن ضربه زده شود.

آموزش بیلیارد
Object Ball توپ هدف : اولین توپی که در روال بازی پیتوک باید به آن ضربه شود.
Break : به عمل ضربه زدن به سمت توپ بازی توسط فردی که تعیین شده گویند. و ضربه ی ابتدای بازی را در آموزش بیلیاردBreakمی نامند.
Pocketing a ball : وقتی توپی که با ضربه زدن به آن وارد کیسه های تعبیه شده در میز می شود به این عمل گویند یا Sinkingگفته شده.
Scratch: اگر توپ حریف خود را درون پاکت ها بفرستید و جریمه محسوب شده که به این عمل گویند Scratchتوسط فرد.
Frozen: به زدن ضربه به توپی که به دیواره ی میز چسبیده باشد گویند.
Position Play: به موقعیت بازی گفته شده به این معنی که از کدام زاویه به توپ ضربه بزند که بهترین موقعیت را داشته باشد.
Cut: وقتی در آموزش بیلیارد به توپ ضربه وارد میشود و توپ به خط مستقیم حرکت کرده و اگر توپ را کات کنید و باعث شود که توپ به سمت دیگری حرکت کند
Banking a shot: به عملی در آموزش بیلیارد گویند که به پیتوک ضربه بزنید و پیتوک به توپ مورد هدف شما ضربه وارد کند و با دیواره ی میز اصابت کرده و درون پاکت ها جا گیرد .

آموزش بیلیارد
Combination: اگر در آموزش بیلیارد ما به پبتوک ضربه وارد کنیم و پیتوک به یک توپ دیگر و آن توپ به توپ مورد هدف ما اصابت کرده و آن را به درون کیسه هدایت کند گویند.
Draw: در آموزش بیلیارد اگر شما در حین ضربه زدن با استفاده از پیتوک به توپ دیگر بخواهید که پیتوک به عقب رانده شود و به جلو نرود گویند و وقتی که توپ هدف نزدیک پاکت است باید به میانه آن ضربه زده شود.

نوشته شده توسط سینا در ساعت 15:37 | لینک  |  نظر بدهید

سرویس در بدمینتون:
آموزش بدمینتون نیز مانند بسیاری از ورزش های دیگر با زدن یک سرویس آغاز می گردد.داشتن امتیاز زدن سرویس از لحاظ روحی می تواند به افزایش روحیه ورزشکار کمک شایانی کند.بد نیست در اینجا به اختصار به آموزش بدمینتون یا دست کم برخی از تکنیک های آن بپردازیم.
در بیشتر مواقع سرویس را با فورهند میزنند ولی گاهی نیز پیش می آید که سرویس را با بک هند نیز می زنند.محل ضربه یعنی جایی که راکت با شاتل برخورد می کند باید از خط کمری و همچنین مچ دست زننده سرویس پایین تر باشد.در غیر این صورت خطا محسوب می گردد.در مورد پاها نیز باید بدانید که هر دو پای زننده سرویس در هنگام زدن ضربه باید با زمین در تماس باشد.
حالت عادی در زدن سرویس فورهند:

آموزش بدمینتون
برای زدن این نوع سرویس بازیکن می بایست یک تا یک و نیم متر از خط کوتاه سرویس در کنار خط میانی زمین قرار گیرد و نحوه قرار گرفتنش نیز باید به شکلی باشد که پایی که موافق دست راکت دار است ،به صورت عمودی و پنجه پای دیگر به سمت تور و همچنین پایه تور باشد.زاویه دو پا با یکدیگر حدودا باید ۴۵ درجه باشد.در این حالت بازیکن بهترین وضعیت از نظر تعادل را دارد.حالا سعی کنید زانوهایتان را کمی خم کنید تا بتوانند حالت ارتجاعی داشته باشند.در این هنگام دستی که شاتل را با آن نگه داشته اید را بالا بیاورید به طوری که در امتداد عمودی پای جلویی باشد.(دقت کنید که در این حالت بدنتان باید کمی به طرف جلو کشیده باشد)در این حالت شما آماده زدن سرویس بدمینتون هستید.در ابتدا وزن خود را بر روی پای عقبی و همزمان با زدن ضربه وزنتان را روی پای جلویی بیندازید.
آموزش بدمینتون بدون یادگیری سرویس بی معنی است.شما باید نحوه زدن اصولی سرویس را بدانید و علاوه بر آن تمامی سرویس ها را بشناسید.
در بدمینتون ما سه نوع سرویس داریم:سرویس کوتاه- سرویس متوسط و سرویس بلند.
سرویس کوتاه با فورهند:
این نوع سرویس بیشتر در بازی های دونفره مورد استفاده قرار می گیرد ولی شاید بخواهید در بازی تک نفره نیز آن را به کار ببرید.نکاتی که قبلا در مورد زدن ضربه گفته شد ،برای زدن همه سرویس ها مشترک هستند.
برای زدن سرویس کوتاه با فورهند پس از رعایت کردن نکات عمومی با انگشتان خود گردن شاتل را در نگه دارید و شاتل را مقابل خود نگه دارید.سپس با راکت به شاتل ضربه بزنید.دقت داشته باشید که در این نوع سرویس شما باید به بغل شاتل ضربه بزنید به طوری که سطح راکت با قسمت توپی و پلاستیکی (در توپهای حرفه ای قسمت پری توپ) همزمان برخورد کند.پس از تماس شاتل با راکت ارتفاع آن را به صورتی تنظیم کنید که شاتل با کمترین فاصله از سطح تور عبور کند.

آموزش بدمینتون
سرویس متوسط:
این نوع سرویس همانطور که از نامش پیداست مابین سرویس کوتاه و بلند است.سرویس متوسط بدمینتون باید طوری زده بشود که به پشت سر حریف برسد و او را کمی به دردسر بیندازد.در این حالت امکان به هم خوردن تعادل حریف بیشتر است.تقریبا تمام نکات در سرویس کوتاه و متوسط شبیه به هم هستند با این تفاوت که در سرویس متوسط راکت بیشتر به بغل شاتل ضربه میزند تا به زیر آن.(۷۵% به بغل و ۲۵% به زیر شاتل ضربه میزند).در مورد مسیر پرواز هم قدرت و سرعت مچ دست مسیر آن را تعیین خواهد کرد.محدوده ای که شاتل یا توپ آموزش بدمینتون باید در فرود بیاید خطوط پایانی سرویس یکنفره و یا دونفره است.سرویس متوسط در بازی بدمینتون برای بازیکنان مبتدی مناسب نمی باشد .این سرویس در بازی های دو نفره کاربرد دارد و حتی بازیکنان حرفه ای نیز در زمان های خاص از آن استفاده می کند.
سرویس های بلند در بدمینتون:
سرویس بلند معمولا در بازی های یکنفره کاربرد دارد و برای بازیکن یک مزیت به شمار می رود که بتواند توپ را به مسافت های دور بفرستد.

آموزش بدمینتون
برای زدن سرویس بلند پس از آنکه موارد عمومی رعایت شد ،طبق معمول با یک دست شاتل را مقابل بدن قرار داده و با دست دیگر که راکت را در اختیار دارد به توپ ضربه می شود به این صورت که راکت از عقب و پایین به طرف جلو و بالا حرکت می کند.و همچنین راکت به طور کامل به زیر توپ ضربه خواهد زد.میزان مسافت طی شده توسط شاتل به شدت ضربه بستگی دارد و باید طوری ضربه زده شود که شاتل به طور عمودی در آن سوی زمین فرود بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.