بررسی قیمت پاور بانک

بررسی قیمت پاور بانک
این روزها غیر ممکن است که به هر فروشگاه لوازم الکترونیک مراجعه کنید و نام پاور بانک به گوشتان نخورد.ممکن است با خود بگویید پاور بانک چیست ؟
در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی قیمت پاور بانک به نحوه کارکرد و همچنین مزایای این محصول بی نظیر بپردازیم.در آخر نیز امکان خرید اینترنتی این محصول را برای شما فراهم کرده ایم.
پاور بانک یا شارژر همراه در واقع دستگاهی است که توانایی ذخیره انرژی الکتریسیته را دارد و هنگام نیاز می توانیم از جریان خروجی تصفیه شده و یکنواخت این دستگاه استفاده کنیم.
شاید با خود بگویید که پاور بانک چطور این کار را انجام میدهد؟ در پایخ باید بگوییم انرژی الکتریکی وارد شده به این دستگاه در سلولهای لیتیومی آن ذخیره شده و توسط کیت هوشمند تعبیه شده در این دستگاه به پورت خروجی انتقال پیدا می کند.ولتاژ خروجی این دستگاه بصورت تصفیه شده در آمده و به ولتاژ استاندارد ۵ ولت و جریان ۱ آمپر روی پورت USB تبدیل می شود.
امروزه تمامی گوشی های هوشمند و یا تبلت ها و … قابلیت َشارژ از طریق پورت USB و با ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر (دقیقا مشابه خروجی پاور بانک) را دارند.

قیمت پاور بانک به چه عواملی بستگی دارد؟
در خصوص قیمت پاور بانک مولفه های زیر بیشترین دخالت را دارند که ضمن نام بردن آنها به توضیح مختصر شان نیز می پردازیم.
• ظرفیت شارژ دهی
• برند سازنده
• کیفیت و نوع باطری
• مشخصات فنی دستگاه از قبیل تعداد و بازه ولتاژ پورتهای خروجی
• مدت زمان و نوع گارانتی

ظرفیت شارژ دهی:منظور از ظرفیت شارژ دهی میزان انرژی الکتریکی است که پاور بانک می تواند در خود ذخیره کند و برای شارژ ، از آن استفاده کرد و یکی از مهمترین عوامل دخیل در خرید پاور بانک می باشد.
یک گوشی هوشمند کوچک و ارزان قیمت دارای پردازشگر ضعیف می تواند با یک باطری ۱۵۰۰ میلی آمپری میزان انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.این در حالی است که اگر این میزان باطری برای یک گوشی هوشمند سطح بالا و دارای پردازشگر قوی و صفحه نمایش بزرگ استفاده شود به زودی شارژ آن تمام شده و کاربر را نا امید می کند و گوشی های هوشمند سطح بالا دارای باطری های قوی تری هستند.
ظرفیت پاور بانک ها بطور تقریبی و بر اساس نمونه های موجود در بازار از ۱۶۰۰ میلی آمپر تا ۱۸۰۰۰ میلی آمپر متفاوت اند.
یک پاور بانک ۱۶۰۰ میلی آمپری تنها می تواند گوشی هوشمند شما را آن هم برای یک بار شارژ کند و این در حالی است که در مدل های ۱۸۰۰۰ میلی آمپری ضمن تولید ولتاژ های مختلف توسط پاور بانک می توانیم لپ تاپ خود را نیز توسط آن شارژ نماییم.فروش پاور بانک با ظرفیت بسیار بالای ۱۸۰۰۰ میلی آمپری حداقل ۵۰۰۰۰۰ تومان بوده و این دستگاه ها وزن بالا و حجم بزرگی دارند و براحتی قابل حمل و جابجایی نیستند.
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم ظرفیت یک پاور بانک تاثیر مستقیم در قیمت پاور بانک دارد.


برند سازنده: شاید این جمله به گوش شما رسیده باشد که فلان برند پول اسمش را می گیرد.همواره محصولات تولید شده توسط برند های معروف قیمت بالاتری دارند و در بیشتر موارد این محصولات کیفیت بالاتری نیز دارند.

کیفیت و نوع باطری : نوع باطری استفاده شده به همراه کیفیت آن نیز از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک به شمار می آید.باطری های نیکل قیمت ارزان تر و دوام کمتری نسبت به نوع لیتیومی دارند.
صرف اینکه بگوییم باطری لیتیوم است به این معنا نیست که همه باطری های لیتیومی کیفیت یکسانی دارند.نوع مواد به کار رفته در سلولهای آن و همچنین میزان در صد خالص بودن سلولهای لیتیومی باطری از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک می باشد.
مشخصات فنی برد دستگاه : مشخصات فنی برد دستگاه نیز شامل امکانات مختلف از قبیل دارا بودن IPS (قطع شارژ در صورت پر شدن باطری دستگاه) و یا Multi voltage بودن (دارا بودن چند خروجی با ولتاژ های مختلف) نیز از جمله قابلیت های کاربردی و مهم دخیل در قیمت پاور بانک هستند.
مدت زمان و نوع گارانتی : مدت زمان گارانتی و نوع گارانتی و شرکت گارانتی کننده محصول نیز از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک به حساب می آیند.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

دستیار ویژه و حرفه ای شما

خرید نایسر دایسر پلاس Nicer Dicer Plus

 

 

یا همان خردکن توژال ، دستیار ویژه و حرفه ای شما در آشپزخانه ، با نسخه حرفه ای تر خرد کن نایسر دایسر پلاس سیب زمینی خلال کنید ، رنده کنید و میوه و سبزیجات را به صورت دلخواه و خودکار برش دهید تا بتوانید سالاد مورد نظر خود را آماده کنید.

نایسر دایسر پلاس یا خردکن توژال دستیار حرفه ای شما در آشپزخانه خواهد بود!

نایسر دایسر پلاس با نام خردکن پلین و توژال نیز در ایران شناخته می شود

احتمالا تبلیغ تلویزیونی خردکن پلین (نایسر دایسر پلاس) را در شبکه های تلویزیونی مشاهده نموده اید ، حالا می توانید این خردکن چندکاره ی فوق حرفه ای را به صورت اینترنتی و با چند کلیک ساده سفارش دهید و پس از دریافت کالا درب منزل هزینه اش را به مامور شرکت پست بپردازید.

عرضه ی خردکن ۱۰۰% اورجینال خارجی در فروشگاه میزبان (رایانه گستر دایان)

خرد کردن میوه و سبزیجات با چاقو شاید برای مواردی که به حجم کمتری نیاز دارید مشکلی نداشته باشد اما وقتی با یک میهمانی مواجه هستید و یا خانواده پرجمعیتی دارید و یا می خواهید در زمان کوتاهی کارتان را به پیش ببرید چاقو و رنده های معمولی دیگر کارساز نخواهد بود ، به وسیله ای نیاز دارید که با سرعت هرچه بالاتر سیب زمینی ها را خلال کرده تا شما تنها نیاز به سرخ کردن آن ها داشته باشید ، هویج را سریعا رنده کرده بدون انکه آسیبی به دستان شما برسد و خیار را حلقه حلقه کرده تا تنها آن را در ظرف سالاد بریزید!

خردکن توژال همه چیز را خرد می کند ، خرد کن پلین با نام نایسر دایسر پلاس نیز شناخته می شود!

مدل خارجی و ۱۰۰% باکیفیت !

توژال کار خانم خانه را در آشپزخانه ساده ی ساده خواهد کرد!

 

اما نکته فقط سرعت عمل بخشیدن به کارها در آشپزخانه نیست! خردکن توژال یا نایسر دایسر اصل میوه و سبزیجات را به صورت زیبا و شکیل خرد می کند ، یعنی وقتی با این دستگاه سیب زمینی ها را خلال می کنید تمام خلالها به یک شکل هستند ، وقتی خیار یا کدو را حلقه حلقه می کنید ، این حلقه ها دارای یک قطر یکسان و مشابه همدیگر هستند ، با نایسر دایسر پلاس یک سالاده زیبا ، چشم نواز و خوشمزه را به سادگی آماده خواهید کرد!

 

نایسر دایسر پلاس یکی از پرفروش ترین لوازم آشپزخانه در سطح جهان می باشد

نسخه ی حرفه ای تر و بهینه تر خردکن نایسر دایسر می باشد

 

ویژگی های خرد کن پلین Nicer Dicer Plus :

نایسر دایسر پلاس نسخه حرفه ای تر و بهینه تر خرید نایسر دایسر می باشد
با این دستگاه خرد کن دستی می توانید میوه و سبزیجات را خلال کنید ، با تیغه ی رنده ای رنده کنید و یا به صورت اسلایس و حلقه ای آن ها را برش دهید
دستگاه دارای چند تیغه قابل نصب و جداکردن آسان می باشد ، چند تیغه خلال کن (در سایزهای گوناگون) ، تیغه تکه کردن بزرگ (برای میوه هایی مثل سیب و پرتقال) ، تیغه حلقه کننده و تیغه رنده
خردکن نایسر دایسر پلاس Nicer Dicer Plus هنگام خرد کردن میوه و سبزیجات را له نمی کند
نایسر دایسر پلاس دستان شما را از خطرات چاقو و دیگر وسایل خطرناک دور می کند ، شما تنها با درپوش مخصوص کارها را انجام می دهید حتی در حالتی که میوه یا سبزیجات را برش می دهید قرار بر این نیست که میوه را با دست گرفته و با تیغه حلقه حلقه کنید ، بلکه کافیست با دستانتان درپوش محافظ ریلی را به عقب و جلو حرکت دهید تا حلقه های مورد نظرتان آماده شود.
به سادگی هرچه تمام تر می توانید ظرف ها تیغه های خردکن را شست و شو دهید

نایسر دایسر پلاس برای آسان تر کردن کارهای آشپزخانه ، دستیار ویژه بانوی خانه کارها را سریع تر و آرایش غذا بر روی سفره را زیبا و شکیل تر خواهد کرد ، نایسر دایسر پلاس پیشنهاد ویژه فروشگاه اینترنتی میزبان است و مدل اورجینال آن با کارت گارنتی ۳ روزه تست توسط مشتری برای فروش عرضه می شود ، برای خرید اینترنتی خردکن نایسر دایسر روی دکمه خرید پستی کلیک نمایید.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

سیستم های دوربین مدار بسته

سیستم های دوربین مدار بسته یا CCTV
سیستم های سی سی تی وی همان سیستم دوربین مدا ر بسته است که امروز ه شاهد هستیم در مراکز مختلف دولیت و غیر دولتی در جهت کنترل بهتر محیط و بالابردن امنیت از این سیستم ها استفاده می کنند.از این سیستم ها با عناوین مختلف مانند تجهیزات مدار بسته ویدویی نیطز یاد می شود.مهمترین استفاده این سیستم ها انروزه در جهت بالا بردن امنیت برای مکان هایی همچون طلا فروشی ها و یا مغازه هایی که کالاهای گران قیمت دارند به کار برده می شوند و البته در امور ترافیکی نیز به کمک مجموعه پلیس امده و بر سر چهار راه ها نیز از دوربین های مدار بسته به عنوان سیستم های کنترل ترافیک استفاده می شود.
تا چندی پیش استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته زیادددر منازل مشکونی وراج نیافته بود اما با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه باعث شده تا به سنسورهای مجهز شوند تا به محض حرکت در محیط اعلان خطر کرده و یا بعد از کوچکترین حرکت شی در محیط سیستم شروع به ظبط تصاویر نماید. و به ظنر میرسد با این امکانات جدید باید یواش یواش شاهد ان باشیم که منازل مشکونی نیز خود را چنین سیستم های امنیتی مجهز خواهند کرد.


اصول کاری در این سیستم ها به بیان شاده اینگونه است که تصویر محیط توسط دوربین ها گرفته شده و برای پخش به سمت مانیتور ارسال خواهد شد.تصاویر ارسالی چون فقط برای تعداد محدودی ارسال می شود از این رو به این سیتم ها مدار بسته اطلاق می گردد.
همچنین در مکان هایی که شاید کنترفل و نظارت به صورت مستقیم توسط انسان ممکن نباشد و خظراتی را به همراه داشته باشد معمولا از سیستم های مدار بسته در جهت کنترل استفاده می شودتجهیزاتی که معمولا در هر سیستم دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گرد را می توان به شرح زیر نام برد :
۱-دوربین که برای ضبط تصاویر می باشد و در مدل های مختلف دید در شب و یا معولی مورد استفاده قرار می گیرد.
۲-کاور دوربین که به منظور محافظت از دوربین است.
۳-پایه دوربین که به منظور نگه داری دوربین و ثابت ماندن ان در محل مورد نظر است.
۴-مانیتور یا همان نمایش دهنده تصاویر ارسال شده از سمت دوربین
۵-سویچر یا همان انتخاب کننده
۶-کواد
۷-مالتی پلکسر یا ترکیب کننده
۹-کنترل کننده
۱۰-کارت کپچر یا همان کارت تصویر
۱۱-تقویت کننده رادیویی
۱۲-نظم دهنده ویدویی


در سیستم های مدار بسته بستگی به کیفیت مورد نیاز از انواع دوربین های مدار بسته به صورت سیاه و سفید و رنگی استفاده می شود.شما با توجه به خصوصیات فنی که نیاز دارید باید نسبت به انتخاب تجهیزات سیستم خود اقدام نموده و درخواست دهید.
تا قبل از این مرسوم بوده که از دوربین های سیاه و سفید یا همان انالوگ استفاده شود . اما اکگر به دنبال کیفیت بالاتری هستید وددوست دارید تا با بیشترین جزییات عملیانپت ضبط تصاویر صورت گیرد نیاز به دوربین های رنگی دارید.همچنین با توجه به شرایط جوی که ثقرار است دوربین در ان قرار گیرد و اینکه در محیط باز است و یا سر پوشیده می بایست به دنبال دوربین منطبق با ان شرایط باشید . اگر در فضای باز قرار است از سیتم دوربین مدار بسته استفاده نمایید حتما از مدل های ضد اب باید استفاده نمایید.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

تولد و سابقه تاریخی بسکتبال

تولد و سابقه تاریخی بسکتبال:
در سالها پیش در کشور آرژانتین بازی ای وجود داشت به نام بانو.این بازی قدیمی در میان گله داران مرسوم بود و از بازی های سنتی به شمار می رفت.در این ورزش ۶ حلقه به توپی متصل بوده است که که هر تیم سوار بر اسب کوشش می کرده تا این توپ را به یکدیگر برسانند و در نهایت پس از طی زمین بازی آن را درون سبد بیندازند.
کاملا مشخص است که این بازی تا حد بسیار زیادی به آموزش بسکتبال امروزی شباهت داشته است.
اما بازی دیگری نیز وجود داشته که بیش از این به بازی بسکتبال شباهت داشته است.پوک تا پوک یا بوک تا بوک در بین ساکنان آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی طرفدار زیادی داشته است.در این میان اقوام مایا و تولک در ناحیه مکزیک فعلی از فعالان این ورزش بوده اند.
تولد ورزش بسکتبال:
آموزش بسکتبال در سال ۱۸۹۱ متولد شد.در آن زمان شخصی به نام جیمز تای اسمیت در دانشگاه ورزشی اسپرینگ فیلر در ایالت ماساچوست آمریکا مشغول به تدریس بود.در این زمان بود که رئیس دانشگاه از او در خواست کرد تا بازی ای بسازد تا دانشجویان بتوانند در در فصل سرما در سالن به بازی بپردازند.علت این امر این بود که می خواستند قوای جسمانی دانشجویان در مسابقاب فوتبال و بیس بال و هاکی و… تحلیل نرود.
دکتر اسمیت به پس از آنکه شرایط را بررسی کرد به این نتیجه رسید که بازی جدید باید چندین خصوصیت داشته باشد:

آموزش بسکتبال
۱-توپ در آن نقش داشته باشد
۲-گروهی و تیمی باشد تا هم نفرات بیشتری در آن شرکت کنند و هم روحیه تیمی کار کردن افزایش یابد
۳-اصل رقابت در آن باشد
۴-بر مهارت استوار باشد تا قابلیت این را داشته باشد که پس از مدتی مهارت افراد در آن افزایش یابد
۵-هیچ خشونتی در آن نباشد تا میزان آسیب دیدگی در آن به حداقل برسد
اما نام گذاری این ورزش را بعدها فردی به نام فرانک ماهان انجام داد.در زبان انگلیسی سبد را بسکت و توپ را بال می گویند.نام این رشته ورزشی را بسکتبال گذاشتند.
دکتر اسمیت میخواست ورزشی را ابداع کند که خشونت در آن جایی نداشته باشد بنابراین لازم بود قوانین آن را بسیار دقیق تعیین کند.او چهار قانون اساسی برای آموزش بسکتبال گذاشت:
۱-بازیکنان حق ندارند توپ را از همدیگر بربایند
۲-بازیکنی که صاحب توپ است نمی تواند با توپ بدود
۳-تنها بازیکنان بدون توپ اجازه دارند به هر طرفی بدوند
۴-بازیکنی که توپ را در اختیار دارد باید توپ را بهیاران خود پاس دهد و سعی کند توپ را به آنها برساند.

آموزش بسکتبال
تعریفی از بازی بسکتبال:
ورزش بسکتبال با دو تیم انجام می شود که افراد هر تیم پنج نفر است و هدف آنها عبور دادن توپ از حلقه حریف و جلوگیری از گل زدن تیم مقابل می باشد.
جالب است بدانید در اوایل بازی بسکتبال تعداد بازیکنان هر تیم ۱۱ نفر بوده است که پس از مدتی این تعداد به ۹ نفر و پس از آن نیز به ۷ نفر کاهش یافت.و در حال حاضر نیز تعداد بازیکنان هر تیم تنها ۵ نفر می باشد.
در حال حاضر هر چهار سال یکبار قوانین بسکتبال بررسی و مورد بازبینی قرار می گیرد تا از خشونت جلوگیری شود و همچنین به بازی سرعت بیشتری ببخشد.
زمین و اندازه آن:
زمین آموزش بسکتبال حتما باید مستطیل شکل باشد و سطح کف آن باید دارای جنس سفت و سختی باشد.همچنین حفظ فاصله موانع از زمین الزامی است (حداقل ۲ متر)
زمین بازی برای یک مسابقه رسمی باید ۲۸*۱۵ باشد(البته برخی زمین ها ۱۴*۲۶ می باشند)
سقف سالن بازی نباید کمتر از ۷ متر باشد
خطوط زمین باید به رنگ سفید باشند و پهنای آن حداقل باید ۵سانتیمتر باشد
تجهیزات و وسایل ورزشی در بسکتبال:
۱-تخته و حلقه
۲-توپ بسکتبال
اندازه های تخته و حلقه:
استاندارد ابعاد تخته ۱۲۰*۱۸۰ سانتیمتر می باشد
استاندارد ابعاد مستطیل وسط تخته ۴۵*۵۹ سانتیمتر می باشد
تخته تا حلقه باید ۱۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد
قطر حلقه باید ۴۵ سانتیمتر باشد.به صورتی که اگر بخواهیم دو توپ سایز هفت را همزمان با هم داخل حلقه کنیم با کمی فشار امکانپذیر باشد.

آموزش بسکتبال
ارتفاع تور باید بین ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر باشد
استاندارد ارتفاع حلقه ۳۰۵ سانتیمتر است
ارتفاع حلقه مینی آموزش بسکتبال ۲۶۰ سانتیمتر است
جنس و وزن توپ بسکتبال:
توپ بسکتبال به صورت کروی شکل است و جنس آن عمدتا چرم و رنگش نیز نارنجی است.البته گاهی آن را از لاستیک و یا مواد مصنوعی و صنعتی نیز می سازند.وزن توپ بسکتبال بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم است و محیط توپ سایز هفت حدودا ۷۸ سانتیمتر می باشد.

نوشته شده توسط سینا در 11:55 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

درباره شنا

درباره شنا:
در قرن نوزدهم در بریتانیای کبیر آموزش شنا جهت پرورش نجات غریق و همچنین ورزش غاز شد.در سال ۱۹۱۶ نیز ایالات متحده امریکا آموزش شنا را در برنامه صلیب سرخ قرار داد.البته برنامه ها و تمرینات شنا در جنگهای جهانی اول و دوم در پیشرفت آموزش شنا بی تاثیر نبوده است.در طی مرور زمان کم کم سازمانهایی جهت رشد مهارت شنا در کودکان نوجوانان پدیدار شدند.از طرفی مسابقات بین المللی نیز بهانه ای برای بهتر شدن امکانات شنا به وجود آورده بود.از جمله این امکانات استخرهای ۵۰ متری بودند.با تمامی اینا تنها در سال ۱۹۷۲ بود که ابزار و لوازم الکترونیکی وارد شنا و همچنین آموزش آن شد.
مشخصات استخر:
استخر مکانی است که برای شنا و شیرجه و واترپولو ساخته شده و اندازه ها و ابعاد آن متفاوت است.اما استخرهایی که صرفا جهت مسابقات رسمی از آنها استفاده میشود دارای مشخصات خاص و معینی هستند.به طوری که از سوی فدراسیون بین المللی شمای آماتور یا FINA به صورت زیر تعیین گردیده اند:
طول استخر ۵۰ و عرض آن ۲۱ متر
حداقل عمق ۱۸۰ سانتی متر
تعداد خطوط استخر ۸ عدد و عرض هر خط ۵/۲ متر می باشد
دمای استخر برای رکورد گیری باید بین ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد باشد

آموزش شنا
لباس شنا:
یک شلوار کوتاه و چسبیده به بدن می باشد که وزن آن باید بسیار کم باشد.همچنین جنسش طوری باشد که آب را در خود نگه ندارد.قوانین بین المللی درباره شلوار آموزش شنا به این صورت است که رنگ آن باید تیره باشد و پارچه آن یک تکه باشد.
لباس شنا برای شناگران مسابقاتی از جنس پوست کوسه است تا کل بدن را بتواند بپوشاند.
انواع شنا:
آموزش شنا بستگی به نوع سبک آن دارد.شنا نیز مانند سایر ورزش ها سبک های خاص و منحصر به فرد خود را دارا می باشد.این سبک ها عبارتند از:
شنای استقامت:
در این سبک شناگر می بایست مسافتی طولانی را طی کند و میتواند در آن از انواع شناها استفاده کند.معمولا شنای استقامت در آبهای آزاد یعنی دریاها صورت می گیرد اما در استخر ها هم امکان تمرین شنای استقامت وجود دارد.
شنای زیر آبی:
این نوع شنا جهت نجات غریقی و یا یافتن چیزی در درون آب استفاده میشود.در این نوع شنا اکثرا از شنای پهلو یا شنای قورباغه استفاده می گردد.
شناهای کرال ،قورباغه و پروانه از مهمترین شناها هستند.در آموزش شنا نیز روی این سه نوع شنا بیش از بقیه بحث خواهد شد.
شیرجه:
شیرجه در شنا از قسمت های بسیار مهیج آن می باشد به طوری که خود به صورت رشته ای جدا درآمده است.شیرجه از تخته های فنری یا سکو از انواع شیرجه می باشند
واترپلو:
از بازی هایی است که در درون آب صورت میگیرد.و معمولا در درون استخر و میان دو تیم انجام میشود.در این بازی سعی بر این است که هر تیم با استفاده از مهارت شناگری بازیکنانش دروازه تیم مقابل را توسط توپ موجود در بازی باز کند و امتیاز بگیرد.

آموزش شنا
نجات غریق:
نجات غریقی عبارت است از کارهایی که در جهت نجات دادن جان افراد در حال غرق شدن صورت میگیرد.این اصول در کلاسهای خاص خودش آموزش داده میشود و آموزش شنا برای نجات دادن یک فرد در استخر یا آبهای زاد کافی نمی باشد.نحوه گرفتن غریق در آب و اجرای تنفس مصنوعی از جمله آموزش های لازم در این رشته است.
نحوه تنفس:
هر کس میتواند برای لحظاتی نفس خود را در سینه حبس کند.اما میزان آن بستگی به حجم قفسه سینه و آمادگی شش های و عوامل دیگر دارد.تنفس در آموزش شنا امری بسیار مهم است.اگر شما یکباره یک نفس عمیق بگیرید و درون آب بروید برای مدت کمی میتوانید آن را درون سینه نگه دارید و از آن استفاده کنید.بنابراین بهتر است ابتدا در خارج از آب چنین بار نفس عمیق بکشید تا بدنتان آماده پذیرش حجم بیشتری از اکسیژن بشود و سپس با یک نفس عمیق به زیر آب بروید.

آموزش شنا
در ابتدا ممکن است در اثر تنفس های پی در پی دچار سرگیجه خفیف شوید ولی این امری طبیعی است.زیرا سرگیجه شما در این حالت تنها به دلیل وجود اکسیژن زیاد در خون شماست و پس از چند ثانیه در زیر آب ماندن رفع میشود.
در تمرینات ابتدایی ممکن است نتوانید بیشتر از ۳۰ ثانیه زیر آب بمانید اما با تمرینات مکرر این مدت زمان به ۱ تا ۲دقیقه نیز خواهد رسید.

نوشته شده توسط سینا در 11:55 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

ورزش والیبال یک ورزش

ورزش والیبال یک ورزش یک ورزش دسته جمعی و یا تیمی است که تاریخچه و گذشته اش به صد و ده سال پیش باز می گردد.در حال حاضر می شود گفت که تقریبا همه کشورها در دنیا عضو فدراسیون جهانی والیبال می باشند.در سالهلی اخیر آموزش والیبال در کشورها شکلی مدرن به خود گرفته.در کشور ما نیز در سالهای اخیر آموزش والیبال به طور حرفه ای صورت گرفته و ایران جز بهترین تیم های والیبال دنیا شناخته شده است.
قوانین والیبال:
تعداد بازیکنان در هر تیم در کل ۱۲ نفر می باشد که ۶ نفر آنها همواره در زمین می باشند و شش نفر دیگر نیز بر روی نیمکت ذخیره می نشینند.
در بازی های رسم والیبال ۱۰ داور کادر داوران را تشکیل میدهند.وظایف آنها به این شکل ایست که :
یکی بالا ،یکی پایین ، یک ذخیره ، ۴داور خط ،یک داور خط ذخیره ، نویسنده و کمک نویسنده.
ابعاد زمین والیبال طول ۱۸ و عرض ۹ متر می باشد.
در صورت برخورد توپ با تور هیچ گونه خطایی رخ نداده و بازی ادامه پیدا خواهد کرد.

آموزش والیبال
توپ والیبال باید بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ گرم باشد.استاندارد آن ۲۶۰ است ولی گاهی ۱۰ گرم بیشتر و یا کمتر میشود که اشکال ندارد.رنگ توپ نیز طبق استاندارد فدراسیون جهانی والیبال ترکیبی از سفید و زرد و آبی است
در ابتدای بازی داور با استفاده از سکه توپ را به یک تیم و انتخاب زمین را به تیم دیگر میدهد.
استاندارد زمان بازی والیبال ۵ بازی یا گیم است که در ۴ ست اول بازی با امتیاز ۲۵ و در آخرین ست با کسب پانزدهمین امتیاز برای هر کدام از دو تیم به پایان خواهد رسید.در آموزش والیبال و یا بازی های مدرسه ای بازی نهایتا در ۳ گیم پایان می یابد.
هنگامی که یک تیم به امتیاز ۸ و ۱۶ برسد ، به هر دو تیم اجازه داده می شود که به مدت یک دقیقه استراحت کنند.این مدت استراحت به وقت استراحت فنی معروف است.علاوه بر وقت های استراحت فنی در امتیازات ۸ و ۱۶ هر تیم در هر گیم یا ست میتواند ۲ استراحت به مدت ۲۰ ثانیه را درخواست کند.
در صورتی که تیمی قصد تعویض بازیکنی را داشته باشد ، داور باید ابتدای خط سوم روبه روی تور بایستد و در آنجا بازیکن ورودی تابلوی تعویض را به بازیکن قدیمی بدهد.
تعداد تعویض در بازی آموزش والیبال محدودیت دارد.هر تیم میتواند تنها ۶ تعویض داشته باشد.تعویض هم به صورت رفت و برگشت می باشد یعنی در صورتی که بازیکن ۴ با بازیکن ۷ تعویض میشود ،در تعویض بعدی بازیکن ۷ باید به جای ۴ وارد زمین شود.

آموزش والیبال
شماره بندی لباس بازیکنان از شماره ۱ تا ۱۵ می باشد.
برای زدن سرویس بازیکن باید پس از سوت داور پشت خط عرضی قرار بگیرد و حتما باید توپ از دست بازیکن رها شود و سپس بازیکن به آن ضربه بزند.
عرض خطوط موجود در زمین پنج سانتیمتر می باشد.
در صورت اشتباه از سوی یک تیم به طوری که به گرفتن کارت زرد منجر شود ، یک امتیاز به تیم حریف داده میشود و در صورت داشتن نوبت سرویس ،نوبت از آن تیم سلب و به تیم مقابل داده می شود.
در صورتی که بازیکنی کارت قرمز دریافت کند ، تیمش یک امتیاز از دست خواهد داد علاوه بر آن بازیکن برای مدت یک ست اخراج شده و باید بر روی صندلی در پشت نیمکت ذخیره بنشیند.
در آموزش والیبال هیچ گاه نتیجه بازی مساوی نخواهد شد.در صورتی که هر تیم دو ست را برده باشد و در ست آخر هر دو ۱۴ امتیاز به دست بیاورند بازی تا جایی ادامه خواهد داشت که یکی از دو تیم اختلافش با تیم حریف به دو امتیاز برسد.

آموزش والیبال
لیبرو که گاهی به آن بازیکن آزاد نیز گفته میشود کسی است که اجازه زدن سرویس و آبشار را به هیچ وجه ندارد و وظیفه اش تنها جمع کردن و پاس دادن توپ می باشد.این بازیکن حتی رنگ لباسش هم با بقه متفاوت است و در هنگام تعویض حتی تعویضش در برگه داوران نوشته نمیشود.تعویض لیبرو به این صورت است که هنگامی که در منطقه ۵ باشد در حین چرخش بیرون میرود و با یکی از بازیکنان منطقه های ۶-۱ و یا ۵ تعویض میگردد.
طول تور والیبال ۵ متر و ۹۰ سانت است و عرض آن هم یک متر می باشد.ابعاد سوراخ های آن ۱*۱ است و تور می بایست از هر طرف ۲۵ سانتی متر خارج از زمین بازی باشد.

نوشته شده توسط سینا در 11:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

گرم کردن و سرد کردن بدن در کشتی

گرم کردن و سرد کردن بدن در کشتی:
معمولا بهترین سن برای یادگیری آموزش کشتی ،سنین نوجوانی است.در این دوره سنی بدن از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است زیرا هنوز چربی های اضافی در بدن شکل نگرفته اند.اما در نوجوانی نباید انتظار قدرت بدنی بالایی داشت زیرا عضلات هنوز به نقطه اوج قدرت خودشان نرسیده اند
کنترل بر حریف حفظ تعادل و انجام فنون و حرکات بیومکانیکی در کشتی اهمیت بسیاری دارد.و در صورت عدم انجام حرکت به طور علمی و استاندارد ، تنها انرژی ورزشکار تحلیل خواهد رفت.
به طور کلی کشتی متشکل از حرکات ایزوتونیک(متحرک و پویا) و حرکات ایزومتریک(پایدار و ایستا) می باشد.در نتیجه دو عامل انعطاف پذیری و قدرت از ثمرات این ورزش هستند
یک نوجوان و فرد تازه کار در حین اموزش کشتی کنترول و حفظ تعادل را طی مرور زمان به طور خودکار یاد خواهد گرفت
یکی از خصوصیات کشتی این است که به انسان کمک میکند از موقعیت خود در فضای اطراف درک خاصی پیدا کند.این خصلت در ورزش ژیمناستیک نیز وجود دارد.
در این ورزش سعی بر هل دادن ، کشیدن، به زمین انداختن و بلند کردن و چرخاندن حریف در زمان مناسب است.

آموزش کشتی
گرم کردن و همچنین سرد کرد بدن در این ورزش بسیار مهم است.در این مقاله ما قصد آموزش کشتی را نداریم اما بد نیست به نحوه گرم و سپس سرد کردن بدن در کشتی اشاراتی داشته باشیم
مباحث آماده کردن بدن و نیز بازگرداندن بدن به حلت اولیه که اصطلاحا به آن گرم کردن و سرد کردن بدن می گویند بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.فرقی نمی کند شما کشتی کار آماتور باشید یا کشتی گیر حرفه ای.
گرم کردن بدن بستگی به نوع تمرینات و البته زمان مسابقه متفاوت است اما در اینجا به نکات عمومی در این زمینه اشاره میکنیم
گرم کردن:
برای گرم کردن بدن باید از حرکات آهسته و فعالیت های سبک پیش از تمرین اصلی یا حتی مسابقه استفاده کرد.هدف از انجام چنین حرکاتی آماده کردن بدن و عضلات و مفاصل می باشد.ضربان قلب در حین گرم کردن بدن باید بین ۹۰ تا ۱۲۰ ضربه در دقیقه باشد.و درجه حرارت بدن یک درجه سانتیگراد بالا برود.در مورد مدت گرم کردن باید گفت که بستگی به نوع حرکات و همچنین شدت آنها بستگی دارد.میانگین بین ۳ تا ۵ دقیقه کافی است تا عضلات آماده فعالیت مسابقاتی و یا تمرینی شوند.گرم کردن برای کشتی کیر بسیار خوب و مفید است ولی نباید در انجام آن زیاده روی کرد زیرا این عمل از نظر روانی کمی خسته کننده است
کشتی گیران اغلب به ترتیب زیر قدام به گرم کردن بدن می کنند:
۱-دوی نرم
۲-نرمش
۳-حرکات کششی
البته ورزش های سبک و تفننی نیازی به گرم کردن بدن ندارند

آموزش کشتی

برای آماتور ها ۵ دقیقه دوی نرم ، ۵ دقیقه نرمش ، ۵ دقیقه حرکات کششی جهت افزایش سطح دمای بدن ، آمادگی عضلات و مفاصل رباطها و افزایش دامنه حرکتی مفاصل و انعطاف پذیری عضلات کفایت می کند.اما برای ورزشکاران حرفه ای کمی متفاوت است به این ترتیب که ورزشکار حرفه ای می بایست :
۱۰ دقیقه دوی نرم ، ۱۰ دقیقه نرمش و ۱۰ دقیقه حرکات کششی انجام دهد.
گرم کردن بدن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در هنگام شروع فعالیت به بدن آسیب وارد نشود
در گرم کردن نباید از حرکات و فعالیت های استقامتی و استقامتی استفاده کرد
در صورتی که پس از گرم کردن بدن هوا سرد باشد و یا بدن بی حرکت باشد، بدن باید برای شروع مجدد تمرینات دوباره گرم شود
سرد کردن بدن:
پس از انجام حرکات و فعالیت های سنگین در کشتی یا هر ورزش دیگری باید بدن به حالت اولیه خود بازگردد.به این منظور باید ۵ الی ۱۰ دقیقه نرمش در برنامه ورزشی گنجانده شود
به طور کلی دو نوع سرد کردن وجود دارد:۱- سرد کردن فعال ۲- سرد کردن غیر فعال.

آموزش کشتی
سرد کردن غیر فعال کمی شدید تر است و شامل دوی آرام و پیوسته می باشد.در ورزشهایی مانند دوی سرعت از سرد کردن فعال استفاده می کنیم.
سرد کردن غیر فعال برای ورزش هایی مانند آموزش کشتی ، پرتاب ها و …استفاده میشود.این نوع سرد کردن بیشتر شامل حرکت های نرمشی و درجا زدن می باشد.
هدف از سرد کردن غیر فعال تحریک و وادار کردن تلمبه عضلانی برای کمک کردن به دستگاه گردش خون می باشد.و این کار باعث میشود که بدن زودتر به وضعیت عادی خود باز گردد

نوشته شده توسط سینا در 11:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

فاکتورها و عوامل موثر در آمادگی جسمانی

فاکتورها و عوامل موثر در آمادگی جسمانی در ورزش تنیس روی میز:
۱-سرعت:
سرعت در پینگ پنگ مانند هر ورزش دیگری بسیار مهم است.برای بالا بردن سرعت در آموزش تنیس روی میز میتوان از طناب زدن و دویدن های کوتاه و مضاعف بهره جست.
از دیگر تمرینات برای بالا بردن سرعت میتوان به سایه زدن اشاره کرد.(منظور از سایه زدن ضربه زدن بدون توپ می باشد)این حرکت عضلات پا را تقویت می کند.و این عمل ممکن است با راکت و یا بدون آن صورت گیرد.سایه زدن تمرینی است که در آموزش پینگ پنگ نقش بسزایی دارد و تمامی بازیکنان حرفه آن را بدون نگرانی درباره توپ انجام میدهند.
۲-توان:
برای بالا بردن توان بدن از سایر ورزشهای کمک گرفت از جمله این ورزش ها میتوان به شنا روی زمین، دراز و نشست، ورزش های سوئدی و …نام برد.اکثر مردم نمیدانند که عضلات شکم و پا تا چه در در آموزش تنیس روی میز و حتی مسابقات سطح بالا تاثیر دارد.

آموزش تنیس روی میز
۳-انعطاف پذیری:
زمانی که شما در حالت آماده باش در پشت میز نیستید و یکباره توپ به سمت شما می آید ،شما نیازمند انعطاف پذیری هستید تا آن امتیاز را از دست ندهید.اما ضربه زدن به توپ نباید به قیمت آسیب رساندن به بدن شما تمام شود.بنابراین همیشه باید حرکات کششی را جز برنامه ورزشی خود قرار دهید.ایم حرکات بهترین راه برای گرم کردن بدن بازیکن در ورزش پینگ پنگ می باشد.
همنگامی که صحبت از ورزش به میان می آید اکثر مردم تنها فکر میکنند که باید به تقویت عضلات و تکنیک ها و همچنین قوانین آن ورزش بپردازند و آنها را تقویت کنند.اما همان اندازه که عواملی همچون تکنیک و تقویت عضلات مهم است ،آمادگی ذهن نیز مهم و تاثیر گذار است.
برای تقویت ذهن معمولا از بازی های ذهنی کمک میگیرند.این بازی ها به چهار قسمت تقسیم میشوند:
تاکتیکی ، تمرین تصویر سازی ذهنی ،سطح تحریک(برانگیختگی) ،علاقه و تمایل.
در مسابقات و رقابت ها بین دو مبتدی اختلاف میان آنها به وضعیت جسمانی ختم میشود ولی در مسابقات حرفه ای و سطح بالا عوامل ذهنی بیشتر تاثیر گذارند.
تمرین تصویر سازی:
این عامل همان تخیل است.مربیا و کسانی که مسئولیت آموزش پینگ پنگ را دارند همواره سعی میکنند این حالت را در کارآموزانش پدید بیاورد که بتوانند قبل از انجام یک رویداد آن را در ذهن تجسم کنند.مثلا برای یک بازیکن پینگ پنگ باید اینگونه باشد که بازیکن آبشار(تک)های کامل و پیاپی را در بازی تصور کند تا در هنگام اجرای آن برای انجامش آماده باشد.
سطح برانگیختگی یا تحریک:
یک بازیکن باید ذهن خود را قبل از بازی آماده کند یعنی ذهن خود را تحریک کند و آن را آماده نبرد سازد.در برخی موارد پیش آمده که تنیس باز بیش از حد تحریک شده که در این صورت عصبی خواهد بود و قادر نیست به خوبی بازی کند.در این حالت باید خونسردی خود راحفظ کند.

آموزش تنیس روی میز
گاهی هم بازیکنان به قدری خونسرد و آرام هستند که نمیتوانند عکس العمل مناسبی در برابر ضربه ها نشان دهند.قصد آن را دارند که محکم و با جسارت پشت میز قرار بگیرند ولی نمیتوانند.آنها باید ذهن خود را تحریک کنند.
تمرینات جسمانی:
همانطور که گفته شد گاهی برای نتیجه گرفتن در آموزش تنیس باید از ورزش های دیگر کمک گرفت.
یکی از این ورزش ها دو سرعت ۵۰ یارد است:
سریع بدوید و پس از انجام آن به صورت راه رفتن یا دویدن نیمه تند به عقب باز گردید.
طناب زدن سرعتی:
طناب باید هم قد خودتان باشد.۲۰ تا ۳۰ ثانیه به طناب زدن ادامه دهید.
راکت سنگین(قدرت):
به دور از میز بایستید و حرکات و ضربات را با یک راکت سنگین تمرین کنید.و تا جایی که میتوانید سایه بزنید.
ورزش های سبک(استقامت و قدرت):
شنا رفتن روی زمین ،دراز نشست و بالا و پایین آمدن از پله ورزش های سبک و استاندارد هستند.در صورتی که ورزش سبک و مفید خاصی به نظرتان می رسد آن را انجام دهید.

آموزش تنیس روی میز
تمرین با وزنه(قدرتی):
اکثر غریب به اتفاق بازیکنان حرفه ای معمولا یا دچرخه سواری می کنند و یا دوندگی می کنند و این امر در آموزش تنیس روی میزهمواره یک ضرورت بوده که بازیکن به تقویت عضلات پا و شکم خود توجه کند.
تمرینات تصویر سازی ذهنی:
ضربات مختلف را در ذهن تجسم کنید.
استراحت روحی:
اگر بیش از حد هیجان دارید بهتر است کمی استراحت کنید.ضربان قلب باید منظم باشد.در طول بازی نیز سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
اگر یک مربی بتواند نکات بالا را به خوبی پیاده کند ، بی شک در امر آموزش تنیس روی میز موفق خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.