نایسر دایسر

نایسر دایسر اصل محصولی رویایی در هر آشپزخانه
شاید این روزها نام نایسر دایسر به گوش شما رسیده باشد.در این متن ضمن توضیح مزایای این محصول امکان خرید اینترنتی آن را نیز برای شما فراهم کرده ایم. نایسر دایسر پلاس یک خردکن همه کاره و مورد نیاز در هر آشپزخانه می باشد.با خرید نایسر دایسر پلاس اصل شما می توانید ساده تر و سریعتر و لذت بخش تر آشپزی کنید و همچنین به کمک نایسر دایسر اصل می توانید مواد غذایی را به اشکل مختلف خرد کنید و برش دهید.با نایسر دایسر اصل ، دیگر دستان خود را نمیبرید.


خرد کردن و پوست کندن مواد غذایی عضو جدا نا پذیر آشپزی به حساب می آید و همیشه خطر بریده شدن دست ها توسط چاقو وجود داشته است.به کمک نایسر دایسر پلاسشما هرگز دستان خود را نمی برید.زیرا خردکن نایسر دایسر دارای تیغه های محافظ دار بوده که با توجه به کیفیت خوب تیغه ها و توانایی برش بسیار خوب ، علاوه بر سریعتر کردن کارهای جانبی شما ، از دستان شما نیز محافظت می کند.

 

نایسر دایسر اصل و سرعت بی نظیر در آشپزی.
با نایسر دایسر اصل سرعت آشپزی خود را چندین برابر کنید.به عنوان مثال برای سرخ کردن سیب زمینی و بدون استفاده از خردکن نایسر دایسر پلاس شما ابتدا سیب زمینی را پوست کنده سپس بصورت دانه دانه آن را خرد می کنید و ماهیتابه را گرم کرده و سرخ می کنید..ولی سرخ کردن سیب زمینی با استفاده خرد کن نایسر دایسر به این شکل می باشد که ابتدا ماهیتابه را روی گاز قرار داده و تا گرم شدن آن سیب زمینی شما بصورت یک شکل و یک اندازه خرد شده و آماده ی سرخ کردن می باشد.
شما برای تهیه یک سالاد ابتدا باید میوه ها یا سبزیجات مخصوص را پوست بکنید و سپس خرد کنید و مدت زمان زیادی را برای تهیه یک سالاد صرف کنید.


با نایسر دایسر اصل شما تنها در عرض یک دقیقه می توانید انواع میوه ها را برای نهیه یک سالاد زیبا خرد کنید.
تهیه سوپ نیز نیاز به خرد کردن و پوست کندن مواد غذایی زیادی دارد و بسیار وقت گیر است.با خرید نایسر دایسر می توانید به راحتی و بسیار سریع ، یک سوپ خوشمزه را آماده کنید.
نایسر دایسر اصل دارای تیغه های تیز و برنده بوده و همچنین دارای ظروف بسیار با کیفیت و آنتی باکتریال و پلی کربنات می باشد که ضمن شستشوی راحت ، باعث می شود تا مواد غذایی خرد شده به آن نچسبد.
شما عزیزان جهت خرید نایسر دایسر اصل می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنبد:
۱-با کلیک بر روی گزینه خرید پستی محصول و تکمیل فرم سفارش

نوشته شده توسط نازخاتون در 10:59 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

استفاده از این ابزارها

با خرید پاور بانک گوشی شما هرگز خاموش نمی شود!!!
با فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها و… (در اصطلاح گجت ها) و افزایش مدت زمان استفاده از این ابزارها مشکل تمام شدن باطری این دستگاه ها یک معضل جدی به حساب می آید.اما با خرید پاور بانک دیگر جای نگرانی نیست.شما با همراه داشتن یک پاور بانک یا شارژر همراه می توانید در هر کجا که هستید بدون نیاز به برق و تنها با اتصالپاور بانک به گوشی خود آن را شارژ کنید.
شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که پاور بانک چیست؟ پاور بانک یا باطری اکسترنال یا شارژر همراه (همگی به یک محصول اشاره دارند) دستگاهی است که پس از ذخیره انرژی الکتریکی در داخل خود ، می تواند آن را در اختیار کاربر قرار دهد.در واقع هنگام اتصال پاور بانک به برق باطری داخلی آن توسط مدار هوشمند شارژ شده و انرژی الکتریکی درون این محصول ذخیره می شود و هنگامی که گوشی موبایل و یا هر گجت دیگری نیاز به شارژ داشته باشد به راحتی می توانید آن را به شارژر همراه وصل کنید و آن را شارژ کنید.


تصور کنید که شما در مسافرت و یا پشت فرمان اتومبیل و یا در مکانی هستید که دسترسی به پریز برق ندارید و شارژ گوشی شما تمام می شود.حال باید تا دسترسی به پریز برق گوشی شما خاموش بماند و از امکان تماس تلفنی محروم باشید.
اما با خرید پاور بانک می توانید با خیال راحت و بدون داشتن دغدغه تمام شدن شارژ ، از گوشی موبایل خود استفاده کنید.
برای خرید پاور بانک باید به ظرفیت شارژ دهی این محصول ، برند سازنده ، و مدت زمان گارانتی توجه کرد.هر چقدر ظرفیت و توان ذخیره سازی بیشتر باشد قیمت پاور بانک نیز بیشتر می شود.
نکته دیگری که در خرید پاور بانک باید به آن دقت داشته باشید ، کیفیت باطری استفاده شده در داخل آن می باشد.هر چقدرکیفیت باطری بهتر باشد عمر بیشتری دارد و دیرتر خراب می شود.
دارا بودن سیستم هوشمند IPS در پاور بانک می تواند عمر باطری شما را افزایش دهد.به کمک این تکنولوژی زمانی که گجت شما شارژ شد پاور بانک عملیات شارژ دهی را متوقف می کند تا به باطری شما آسیبی نرسد.


شارژر همراه یا پاور بانک برنده جایزه بهترین طراحی کالا و حرفه (Reddot Design Award) شده است که یکی از دلایل آن کاربردی بودن این محصول می باشد و همین کاربردی بودن ، باعث شده تا فروش پاور بانک چشمگیر باشد و این دستگاه امروزه جزء وسایل ضروری هر فردی بشمار می رود.
شارژر همراه پاور بانک دارای گارانتی بوده تا مشتریان ما بتوانند به راحتی و با آسودگی خاطرخرید اینترنتی خود را انجام دهند.

آنلاین خرید کنید و سریع درب منزل خود دریافت کنید.
شما عزیزان می توانید در هر لحظه و در هر کجای کشور که باشد نسبت به تهیه این دستگاه از فروشگاه اینترنتی سامان خرید به روش های زیر عمل نمایید :
۱- بروی دکمه خرید پستی محصول کلیک کرده و در کمتر از چند دقیقه بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.
۲- مشخصات خود را به ترتیب و بصورت : آدرس کامل پستی +کد پستی +نام محصول +نام گیرنده را به شماره تلفن های 

نوشته شده توسط نازخاتون در 10:59 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

کارایی دوربین مدار بسته

کارایی دوربین مدار بسته
در کنار همه امکانات جانبی که این روزها در سیستم های دوربین مدار بسته می توان یافت اما همیشه مهمترین توقع و انتظار ما از یک دوربین با این خاصیت این است که تصاویر ضبط شده را با وضوح بالا و روشنایی مناسبی به ما ارائه دهد.در واقع منظور از وضوح تصویر یعنی اینکه تصاویر ضبط شده تا چه حد دارای شفافیت و خوانایی است.در واقع تصاویر از تعداد زیادی خطوط عمودی و افقی تشکیل شده اند و حال هر چقدر مزان فشردگی این خطوط بیشتر باشد در واقع میزان کیفیت تصاویر نیز بالاتر خواهد رفت.
اما در مباحث امنیتی دوربین مدار بسته ما معمولا دارای وضوح ۳۳۰ تا ۴۸۰ می باشد و اگر بخواهیم که کیفیت تصاویر از این نیز بالاتر باشد باید از دوربنی های استفاده نماییم که وضوح افقی آنها بالاتر از ۶۰۰ می باشد.زمانیکه صحبت از حداقل روشنایی تصویر می کنیم در واقع منظور این است که از شی که در مقابل دوربین ما قرار گرفته حد اقل نوری که تابیده می شود به چه اندازه است تا بوسیله این نورهای تابیده شده بتوان تصویر را خلق کرد.

دوربین مدار بسته
واحدی که برای سنجش نور یک محیط استفاده می کنند لوکس نام دارد.اگر بخواهیم به صورت تجربی رد این مورد صحبت کنیم اینگونه می توان توضیح داد که روشنایی به اندازه یک لوکس در واقع میزان نوری است که توسط یک شمع ایجاد شده و بوسیله ان می توان فاصله ۱ متری را مشاهده کرد. ان حجم نور را در واقع یک لوکس می گویند.در این بخش می خواهیم در مورد برخی از فن آوری هایی که در دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گرد صحبت نماییم :
حتما تا به حال با این موضوع برخورد کرده اید که اگر در حین فیلم بردای از صحنه ای هستید که در انجا یک منبع نوری قدرتمند در پشت سر قرار داشته و همین امر موجب شده تا سایر اشایا در مقابل این نور عظیم به صورت تیره و تاریک دیده شوند.در دوربین های امنیتی از فن آوری به نام blc استفاده شده تا به رفع این مشکل بپردازد و اگر با چنین صحنه ای روبرو شدید با تصحیح به موقع تصاویر می توانید بدون تیرگی و سیاه شدن ان تمام اشیا این حالت نیز به وضوح مشاهده نمایید.
در کنار این فن آوری از فن آوری دیگری که به اختصار WDR نام دارد استفاده می شود تا در محیطی که هم از تصاویر تیره و هم از تصاویر روشن استفاده میش ود میزان و تناسب میان انها دقیقا حفظ شود.این فن آوری به ما کمک می کند تا تصاویری واقعی تر و طبیعی تری را فیلم برداری نماییم.
اما مورد بعدی که در دوربین مدار بسته می تواند به عنوان یک امکان مهم تلقی شود این است که در حین تصویر برداری بتوانیم کیفیت تصاویر را تقویت کرده و در واقع لبه های اشایا رد حین تصویر برداری مشخص باشد.

دوربین مدار بسته
آیا تا بهئحال به این موضوع دقت کرده یاد که مثلا در یک اتاق با فضای نوری محدود لباس های رنگی با کیفیت دیگر نسبت به زمانی که مثلا رد محیط خارج از اتاق هستید و دارای نور بیشتری هم هست دیده می شوند.علت این تفاوت چیشت و چرا برای چشمان ما چنین اتفاقی در محیط های مختلف رخ نمی دهد.؟ علت اینکه چشمان انسان در محیط ها مختلف تصاویر ار با همان کیفیت واقعی خود مشاهده می کنند این است که چشمان انسان رنگ سفید موجود در محیط را متناسب با درجه حرارات آن رنگ در محیط احساس می کند.از این خاصیت با نام فن آوری AWB نام برده شده و در دوربین های پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته است.
اما خاصیت بعدی که در دوربین مدار بسته برای ما بسیار مهم است این می باشد که تا چه حد دوربین ما می تواند خاصیت تصحیح اتوماتیک سیگنال را داشته باشد.در این خاصیت زمانیکه به طور ناگهانی سیگنال ورودی ما کاهش و یا افزایش خواهد یافت باعث می گردد تا این میزان تغییرات تصحیح شده و به طور استاندارد قبلی خود در بیاید. البته اگر این خاصیت در شرایطی استفاده شود که میزان نور محیط کم باشد باعث ایجاد نویز بروی تصاویر خواهد شد.

نوشته شده توسط نازخاتون در 10:58 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

اصول صحیح استفاده

نکاتی برای استفاده بهتر از کلاس هوشمند

هر کلاس هوشمند درس بستگی به تجهیزات نصب شده در آن ، نیاز به رعایت اصولی جهت استفاده بهتر همراه با کاربری صحیح از تجهیزات هوشمند سازی دارد.مثلا در یک کلاس هوشمند دارای ویدئو پروژکتور باید اصول صحیح استفاده از این دستگاه را بدانیم تا ضمن آسیب نرساندن به دستگاه بهترین کیفیت کاربری را نیز برای استفاده کنندگان فراهم کنیم.

کلاس هوشمند

طریقه استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور ، مهم ترین ابزار موجود در هر کلاس هوشمند

برخی از مهم ترین نکات استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور به شرح ذیل می باشند:

-زمان ارائه مطالب با ویدئو پروژکتور حد الامکان فضای کلاس هوشمند را تاریک کنید.تاریک کردن کلاس درس ضمن نمایش تصاویر پروژکتور با کیفیت بسیار بسیار بالاتر سبب می شود تا بتوانید میزان نور نمایش لامپ پروژکتور را روی متوسط قرار دهید و بدین وسیله عمر دستگاه شما چند برابر شود و ضمن مصرف کمتر انرژی الکتریسیته ، گرمای کمتری نیز تولید کند.

-هنگام خاموش کردن ویدئو پروژکتور به هیچ وجه آن را از برق نکشید.با استفاده از کلید پاور روی خود پروژکتور یا ریموت کنترل دستگاه آن را خاموش کنید تا خود دستگاه بطور اتوماتیک فن ها را خاموش کند و لامپ دستگاه خنک شود.در غیر اینصورت عمر لامپ دستگاه کاهش می یابد.

-برای گرد گیری دستگاه به هیچ وجه با استفاده از باد با فشار قوی قسمت های مختلف دستگاه را تحت فشار مستقیم باد قرار ندهید.دلیل این امر نیز رسیدن خاک به لامپ و آینه های دستگاه می باشد که آسیب های بدتری به دستگاه وارد می کند.برای گرد گیری دستگاه آن را پیش یک سرویس کار ببرید و هرگز خودتان اقدام به دستکاری و سرویس دستگاه نکنید.

کلاس هوشمند

استفاده صحیح از برد هوشمند ابزار تعاملی کلاس هوشمند

برد هوشمند دیگر ابزار مورد استفاد در کلاس هوشمند می باشد.انواع برد ها و کیت های هوشمند در زمینه هوشمند سازی مدارس عرضه شده اند که به اراده برخی نکات کلی در مورد استفاده صحیح از ابزار های هوشمند ساز می پردازیم.

ویدئو پروژکتور

برای استفاده صحیح از برد هوشمند باید به نکات زیر دقت کنیم:

-برای برد های IR باید دقت کنیم که از ضربه زدن به فریم های دور برد پرهیز کنید.بر خلاف تصویر شما صفحه ی میانی برد های هوشمند IR کار لمسی بودن را انجام نمی دهد و ارسال نقاط لمس شده به سیستم توسط LED های تعبیه شده در فریم های اطراف برد انجام می گیرد.

-همواره سعی کنید سطوح IR در دور تا دور فریم تخته تمیز باشند تا دقت لمس بالایی داشته باشید.

-هنگام استفاده از برد هیچ وسیله دیگری از قبیل تخته پاک کن و … روی آن قرار نداشته باشد.زیر دقت دستگاه را به شدت پایین می آورد.

نکات ذکر شده از کلی ترین موارد در زمینه استفاده صحیح از کلاس هوشمند می باشند.لذا امید است با رعایت اصول استفاده صحیح از این تجهیزات ، بالاترین کیفیت استفاده را فراهم کرد.

نوشته شده توسط نازخاتون در 10:58 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

اگر مربی اطلاعات کافی را نداشته باشد

والیبال ورزشی تیمی و بسیار مهیج است، که پیشینه ای یکصد و ده ساله دارد و امروزه تقریباً تمامی کشورهای جهان عضو فدراسیون جهانی آن هستند.
همانطورکه تا به حال دیده ایم آموزش والیبال یک ورزش گروهی چند نفره است که در یک سالن انجام میشود که شامل یکسری قوانین برای پیشبرد بوده

تعداد بازیکنان و مربیان در بازی والیبال به شرح زیر:
* در هر تیم تعداد بازیکنان ۱۲ نفر است
* تعداد بازیکنان داخل زمین باید ۶ نفر باشد
* تعداد داوران : در والیبال ۱۰ داور وجود دارد ( ۱ داور ذخیره-۱داور پایین- ۱داور بالا- ۴ داور خط و ۱ داور ذخیره خط- ۱ نویسنده و ۱ کمک نویسنده )

مشخصات و ویژگی های فیزیکی آموزش والیبال:
* مساحت زمین والیبال : ۱۸متر طول و ۹متر عرض دارد
* پهنای خطوط زمین : ۵ سانتی متر پهنای خطوط زمین والیبال است
جنس سطح زمین والیبال: از جنس پلاستیک فشرده با رنگ های سبز، آبی روشن بوده
ارتفاع سقف سالن : ۷ متر بوده که در بازی های جهانی ۵/۱۲ متر است
حداقل درجه حرارت زمین سرپوشیده ۱۰ درجه است

آموزش والیبال

قوانین و مقررات برای ورزش والیبال
* تور : برخورد توپ با لبه های تور خطا محسوب نشده.
* زمان بازی: بازی والیبال شامل ۵ گیم رالی بوده/ ۴ ست با ۲۵ امتیاز و ست پنجم با ۱۵ امتیاز همراه بوده
* شروع شدن بازی: داور با یک سکه قرعه را برای یک تیم زمین و برای تیم دیگر توپ رقم میزند.
* زمان استراحت : هر تیمی که به امتیاز ۸ یا ۱۶ برسد ۱دقیقه استراحت فنی به هر دو تیم داده میشود که به آن استراحت فنی گفته میشود. و بغیر از این استراحت ۲ استراحت ۲۰ ثانیه ای داده میشود
*روش تعویض بازیکن در بازی: داور روبروی تور میماند و بازیکن ورودی شماره تعویضی را به بازیکن که میخواهد خارج شود میدهد.
* تعداد تعویض در بازی والیبال:
هر تیمی مجاز به تعویض ۶ نفر است . که بصورت رفت و برگشت انجام میشود. بعدی حتماً ۸ باید به جای ۵ وارد زمین شود (یک رفت و یک برگشت).
* شماره بندی بازیکنان : از شماره ۱ تا ۱۵ است
* اخطار در آموزش والیبال : کارت زرد برای اخطار بکار میرود. و یک امتیاز به تیم مقابل داده می شود و در صورت داشتن سرویس به تیم مقابل داده میشود.
* اخطار و جریمه در والیبال:
با دادن کارت قرمز توسط داور به بازیکن انجام میگیرد و یک امتیاز به تیم مقابل داده میشود و تیمی که یک نفر اخراجی داشته باشد یک امتیاز کاسته میشود که باید روی نیمکت ذخیره ها بنشیند.
* نتیجه ی مساوی:
در والیبال نتیجه مساوی وجود ندارد به این صورت که اگر امتیاز هردو تیم مساوی شود در هر ست بازی ادامه می یابد تا یک تیم با اختلاف ۲ امتیازی برنده شود.

* بازیکن لیبرو یا آزاد:
بازیکنی که بازیکنی که فقط توپ جمع کرده و فقط میتواند پاس بدهد
– حق آبشار و سرویس زدن نداشته
– رنگ لباسش با هم تیمی های خود فرق دارد
– وقتی در منطقه پنج قرار داشت در چرخش خارج می شود و فقط با بازیکنان ۱-۶-۵ تعویض میشود.
– تعویضش بعد از یک رالی است

در زمین والیبال شش منطقه تقسیم بندی شده وجود دارد :
منطقه ۲: قسمت زیر تور طرف راست زمین
منطقه۱: پشت منطقه ۲ قسمت عقب زمین
منطقه۳: قسمت زیر تور وسط زمین
منطقه۶: پشت منطقه ۳ زمین
منطقه۴: قسمت زیر تور طرف چپ
منطقه۵: پشت منطقه ۴ در قسمت عقب زمین

آموزش والیبال

داورها و مسئولین در زمین آموزش والیبال:
یک داور داشته که بالای تور ایستاده و ناظر اجرای مسابقه است.
سرداور: کمک قضاوت داور میباشد و روبروی داور نشسته.
داور خط: دو داور در کنار خط ها قرار میگیرند.
مسئول: یک مسئول برای ثبت امتیازات وجود دارد.

مشخصات تور والیبال:
جنس و رنگ: جنس تور از پارچه کتان است با عرض ۵ سانتیمتر که به رنگ سفید بوده
اندازه: ۹/۵متر طول و ۱متر عرض داشته که سوراخ های تور شامل ۱سانتیمترمربع بوده و تور از هر دو طرف ۲۵ سانت از خط خارج شده است.

* ارتفاع تور از زمین: فاصله تور از زمین به یک اندازه باید باشد و هیچ تفاوتی حتی ۲ سانتیمتر نداشته باشد.
در مردان ۲متر۴۳ سانتی متر و در زنان ۲متر ۲سانتی متر
آنتن بالای تور : یک انتن در هر دو طرف بالای تور وصل شده است به ارتفاع ۱۸۰ سانت که فضای رفت و برگشت توپ را مشخص میکند.
خطا : تماس بدن بازیکنان والیبال در حین بازی با تور خطا بوده یا عبور پا از خط وسط و جابجا کردن توپ با دست خطاست

توپ والیبال:
به شکل کروی با جنس چرم و لاستیکی بوده
وزن توپ: ۲۵۰ تا ۲۸۰ گرم و بین ۱۰ گرم کمتر یا بیشتر
رنگ توپ والیبال: مخلوط زرد، آبی، سفید بوده
* باد توپ : با فشار دادن انگشت سنجیده میشود
محیط توپ: ۶۵ الی ۶۷ سانتی متر است

قوانین بازیکنان در زمین آموزش والیبال:
– هر تیم شامل ۶ بازیکن در زمین باشد
– داور ناظر به مسابقه سوت را میزند
– ۳ بازیکن در خط جلو و ۳ بازیکن در عقب قرار میگیرند
– هنگام زدن سرویس بازیکنان خط جلو هر سه نفر باید جلوی سه بازیکن عقب قرار بگیرند
– بازیکن سرویس زن از خط عقب با یک دست باید سرویس بزند
– هنگام وارد شدن توپ به زمین هر بازیکنی میتواند در زمین حرکت کند حتی در خارج از زمین رفته تا مانع برخورد توپ با زمین شود.
– هر تیمی که سرویس را دریافت میکند منتظر توپ بوده و یک نفر نزدیک تور قرار میگیرد و بقیه بازیکنان بصورت Wبه مرکز زمین جمع میشوند و انگشتان دست و بازوهای آنها به صورت آماده باش قرار گرفته .

* * شناخت کاپیتان : با نوار ۸ سانتی زیر شماره قابل شناسایی بوده
وظایف کاپیتان:
– شرکت در قرعه کشی برای انتخاب زمین یا سرویس اول
– فقط کاپیتان حق حرف زدن با داور را دارد.

آموزش والیبال
روش تعویض بازیکن توسط مربی:
– با استفاده از وسایل الکترونیک که اسم بازیکن اعلام میشود
– اعلام کردن با صدای بلند توسط مربی
– قبل از تعویض باید علامت تعویض توسط مربی نشان داده شودو با انگشت دست تعداد تعویض ها نشان داده شوند
– برای تکرار در تعویض کردن باید ۱ امتیاز ردوبدل شود و سپس انجام شود
– برای تعویض باید راکت شماره دار داشت
قانون شروع بازی والیبال:
– داور با یک سکه قرعه را برای یک تیم زمین و برای تیم دیگر توپ رقم میزند.
– تیمی که صاحب توپ میشود سرویس اول را میزند
– اگر در ست اول یک تیم با سرویس شروع کننده بازی بود در ست دوم تیم مقابل باید سرویس بزند.

قوانین سرویس در آموزش والیبال:
– زدن سرویس با پرتاب کردن توپ در هوا و با دست دیگر ضربه زدن در هوا انجام میشود که به این کار سرویس گویند
– بازیکن سرویس زن فقط ۵ ثانیه بعد از سوت داور بالا زمان زدن دارد.
– با شنیدن سوت داور سرویس از پشت خط عرضی باید زده شود .
– سرویس توسط بازیکن سمت راست عقب منطقه ۱ زمین زده میشود.
– بازیکن سرویس دهنده فقط میتواند از زمین خارج شود.
– زدن سرویس با پرتاب کردن توپ در هوا و با دست دیگر ضربه زدن در هوا انجام میشود که به این کار سرویس گویند
– در هنگام زدن سرویس بازیکنان باید در مکان خود قرار گیرند.
– بعد از سرویس زدن هر بازیکنی می تواند به هرکجای زمین برود حتی به خارج از زمین
– سرویس زننده تا زمانی که توپ های سرویسی به زمین تیم مقابل میخورد به زدن سرویس ادامه می دهد.
– توپ در سرویس باید از بالای تور گذر کند

خطا در سرویس والیبال:
– از زمان زدن سوت داور بالا ۸ ثانیه بوده در صورت نزدن در این مدت خطا بوده
– قرار نگرفتن صحیح در منطقه ی سرویس خطا بوده
– قرار گرفتن پای سرویس زننده روی خط خطا بوده
– ضربه زدن به توپ با هردو دست یا سر یا پا خطا بوده
– اگر هنگام سرویس زدن توپ را در هئا رها نکند خطا بوده
تکرار سرویس در والیبال :
– اگر در هنگام زدن سرویس بازیکنان دو تیم همزمان به توپ ضربه بزنند و توپ را نگه دارند سرویس باید مجدد زده شود.
-در تکرار سرویس هیچگونه امتیازی به تیم ها داده نمیشود. و چرخشی هم ندارد.
– اگر سرویس دهنده نتواند به توپ ضربه بزند باید انرا رها کند تا سرویس را تکرار کند.
– خطای همزمان دو بازیکن هردو تیم باعث تکرار سرویس میشود.
– برخورد توپ به آنتن حین سرویس زدن منجر به تکرار سرویس شده.

وضعیتهای درست و ناخطا در والیبال:
– حرکت توپ روی نوار تور و ورود به زمین هر تیم امتیاز به تیم مقابل داده میشود.
– عبور دست بازیکن آبشار زن از تور خطا نیست
– برخورد با تور بعد از خروج توپ از بازی خطا نیست.
– بازیکن عقب میتواند پرش کرده و آبشار بزند و خطا نیست.
– خوردن توپ روی خط های زمین داخل حساب شده
– عبور مقدار کمی پا از خط زیر تور به زمین تیم مقابل خطا نیست
– در صورت مزاحمت داشتن انتهای تور می توان آنرا قطع کرد.
– توپ اوت وارد شده توسط حریف به زمین اگر قبل از برخورد توسط بازیکنی گرفته شود بازی ادامه می یابد.و خطا نیست.
– ضربه ی همزمان به توپ توسط بازیکنان یک تیم خطا بوده.
– برخورد توپ به تور در حین بازی خطا نبوده

– حضور کمتر از ۶ بازیکن در زمین خطا محسوب شده و نتیجه مسابقه به تیم مقابل داده میشود.
– در دفاع از توپ اگر دست دو بازیکن تیم های مقابل به توپ برخورد کنند ضربه محسوب نشده
– دو وقفه ی قانونی در این بازی وجود دارد یکی وقفه برای استراحت یکی برای تعویض
– وقفه ها میتوانند بصورت پارگی تور- شکستن آنتن – قطع برق باشد
– اگر مربی اطلاعات کافی را نداشته باشد جریمه در پی دارد.
– اگر سالن برگزاری مسابقه تغییر کند ست آخر از ابتدا انجام میشود.
– اگر بازی قطع شود و به مکان دیگر برود از امتیاز اخر حساب میشود.
– رفتار بد بازیکنی در اول اخطار شفاهی دارد فقط و تکرار در رفتار بد کارت زرد گرفته و یک سرویس به تیم مقابل میدهد.
– یک تیم برای داشتن بازیکن آزاد مختار بوده میتواند داشته باشد یا نه.
– شماره بندی لباس بازیکنان از ۱تا ۱۸ فقط مجاز است
– کفش ها در مسابقات باید متفاوت باشد.
– اگر بازیکن لیبرو در منطقه ۴ باشد میتواند بدون اجازه داور تعویض شود
– درصورت مسدوم بودن بازیکن آزاد فرد دیگری جایگزین آن میشود با اجازه داور
– با پایان هر ست هر تیم باید زمین را ترک کنند
– بین هر ست ۳ دقیقه زمان استراحت وجود دارد ولی در مسابقات مهم وقفه ی استراحت را به ۱ دقیقه افزایش داد.

آموزش امتیاز گیری در هر گیم بازی آموزش والیبال:
– به امتیاز گرفتن در والیبال رالی گویند و بعد از هر رالی تیمی که رالی آخر راگرفته به نفع همان تیم پایان میگیرد.
– اگر واکنش خطایی از بازیکن تیم مقابل دریافت کننده سرویس رخ دهد امتیاز به تیم سرویس زننده داده میشود و سرویس بعدی را نیز همین تیم میزند.
– اگر سرویس زده شد و خطایی توسط بازیکنان سرویس زننده انجام شد امتیاز به سرویس گیرنده داده شده و بعد از یک چرخش سرویس توسط تیم سرویس گیرنده زده میشود.

رالی در والیبال چیست :
– عبور توپ بصورت صحیح از روی تور را رالی گویند.
– با زدن سرویس توسط هر تیم آغاز رالی بوده و تا زمان برخورد توپ با زمین ادامه داشته .

امتیاز بازی در والیبال:
در مسابقات رسمی ۴ ست یا گیم داشته با نتایج ۲۵ امتیازی و ست آخر با ۱۵ امتیاز
در مسابقات غیر رسمی ۲ ست یا گیم داشته با نتایج ۲۵امتیازی و ست آخر با ۱۵ امتیاز

نتیجه بازی :
در والیبال نتیجه مساوی وجود ندارد به این صورت که اگر امتیاز هردو تیم مساوی شود در هر ست بازی ادامه می یابد تا یک تیم با اختلاف ۲ امتیازی برنده شود.
– در مسابقات رسمی تیمی که ۳ گیم ست را از ۵ گیم ست برنده شمرده میشود.
– در مسابقات رسمی تیمی که کلا ۳ گیم ست است ۲ گیم ست را برده، برنده شمرده میشود.
– امتیاز مساوی در یک ست بازی ادامه می یابد .
گیم نتیجه:
-در ست ۳و۵ قرعه کشی میکنند برای انتخاب زمین یا سرویس
-در گیم نتیجه هیچ استراحت فنی وجود ندارد و فقط هر تیم می تواند در خواست یه وقت استراحت کند.
-در ست نتیجه با امتیاز ۸ جای زمین تیم ها جابجا میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.